جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
نصرتی در گفت‌وگو با فانا تشریح کرد:

ارتقای جایگاه مدیر ایرانی نوونوردیسک در تغییرات رخ داده

سیاست‌ نوونوردیسک تغییری نمی‌کند
مدیر ارشد توسعه و تامین بازار نوونوردیسک در ایران تغییرات مدیریتی ایجاد شده را در شرکت داروسازی نوونوردیسک دانمارک از پیش برنامه‌ریزی شده و طبیعی دانست و گفت: با توجه به ارتقای جایگاه آقای مازیار دوستدار مدیر ایرانی و ارشد نوونوردیسک در تغییرات رخ داده، این تغییرات حتی به نوعی می‌تواند به نفع کشورمان نیز تلقی شود.
ارتقای جایگاه مدیر ایرانی نوونوردیسک در تغییرات رخ داده
آرش نصرتی هروی در گفت‌وگو با خبرنگار فانا در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره تغییرات مدیریتی رخ داده در شرکت نوونوردیسک دانمارک چیست؟ توضیح داد: این تغییرات از قبل برنامه‌ریزی شده بود که طبق برنامه نیز انجام شد و قرار است از ابتدای سال 2017 آقای یورگنسن به جای آقای لارسن هدایت شرکت را بر عهده بگیرند.
 
وی افزود: از سوی دیگر جایگاه آقای مازیار دوستدار مدیر ایرانی شرکت نوونوردیسک نیز در این شرکت ارتقا یافته و مسئولیت‌های ایشان گسترده‌تر شده است بطوریکه هم‌اکنون تمام دنیا به غیر از آمریکا زیر نظر ایشان قرار گرفته است که این یک موفقیت بزرگ است. البته در مجموع تغییرات ایجاد شده تاثیری بر سیاست‌های بین‌المللی نوونوردیسک نخواهد داشت و شاید حتی از جهاتی برای ایران مثبت هم باشد.
 
نصرتی هروی افزود: آقای دوستدار به عنوان یک ایرانی یکی از حامیان اصلی پروژه تولید نوونوردیسک در ایران بوده است و تقویت جایگاه ایشان در این شرکت می‌تواند به تقویت اجرای این پروژه نیز کمک کند. از سوی دیگر مدیرعامل جدید نوونوردیسک فرد باسابقه‌ای است که قبلا در بخش IT مشغول به کار بوده‌اند و تفکر استراتژیک دارند و انتخاب ایشان نیز طی فرایند خاصی انجام شده است. به‌هرحال طبیعی است شرکتی که سال قبل مدیرعامل آن به عنوان بهترین مدیرعامل جهان انتخاب شد، در انتخاب مدیرعامل جدید نیز دقت خاصی را اعمال می‌کند.
 
مدیر ارشد توسعه و تامین بازار نوونوردیسک در ایران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فانا مبنی بر اینکه نوونوردیسک در بازار آمریکا به عنوان بزرگترین بازار این شرکت با رقابت سختی از سوی دیگر شرکت‌ها مواجه شده و استراتژی فعلی این شرکت برای مدیریت این شرایط چیست؟ عنوان کرد: چنین رقابتی در همه بازارهای دنیا رخ داده است. حدود 50 درصد از کل فروش نوونوردیسک مربوط به بازار آمریکا است و به همین دلیل تغییرات در بازار آمریکا تاثیر چشمگیری بر درآمدهای نوونوردیسک دارد. از قبل هم چنین شرایطی پیش‌بینی شده بود و قرار است با ارائه محصولات جدید بر این رقابت‌ها غلبه کنیم.

وی افزود: البته در سایر کشورها نیز با مشکلاتی مانند کاهش قیمت نفت، مشکلات رکود اقتصادی و کاهش نرخ رشد اقتصادی مواجه هستیم و شرکت‌های دیگر هم درگیر این مشکلات هستند. در ژاپن و کره‌جنوبی نرخ رشد فروش ما بین یک تا 5 درصد بوده است. در سایر بازارها نیز به غیر از اروپا و آمریکا نرخ رشد 11 درصدی را نیز تجربه کرده‌ایم. تلاش نوونوردیسک این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر رقابت‌های ایجاد شده چیره شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده