جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
رئیس درمانگران معتادان صنف شهر تهران گفت: میانگین سنی اعتیاد در کشور ۳۳ سال بوده که سن شروع به مصرف در کشور به ۲۳ سال رسیده است.
میانگین سن شروع به مصرف مواد مخدر در کشور ۲۳ سال است
به گزارش فانا، دکتر هومن نارنجی‌ها در خصوص سن شروع به اعتیاد در کشور گفت: به طور میانگین سن شروع به مصرف در کشور به ۲۳ سال رسیده ولی سن اعتیاد در کشور ۳۳ سال است.

وی افزود: تخمین زده میشود در ایران جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون نفر معتاد به طور قطعی وجود دارد.  

نارنجی‌ها با بیان اینکه در کشور حدود ۱۰ درصد از جمعیت معتادان را زنان تشکیل میدهد، اظهار داشت: بیشتر جمعیت معتادان کشور را مردان تشکیل میدهند و درمان اعتیاد بعد از یک سال حدود ۲۰ درصد موفقیت آمیز است.

رئیس درمانگران معتادان صنف شهر تهران با اشاره به اختصاص پیدا نکردن بودجه ۱ درصدی مالیات بر دخانیات به حوزه پیشگیری، گفت: برخی از شرکت‌های تولید دخانیات این مبلغ را نمیپردازند و نیازمند این هستیم که همه دستگاه‌های ذی ربط ورود کنند.  

وی در خصوص ترویج فرهنگ سیگار کشیدن در برخی فیلم‌های سینمای خانگی هم افزود: تهیه‌کنندگان و تولید کنندگان فیلم‌ها به این مسئله توجه نمیکنند و به طور پنهان این موضوع بسیار تاثیر میگذارد.

نارنجی‌ها در پایان با اشاره به رویکرد‌های حمایتی خانواده‌ها از فرزندان خود گفت: فرزندان زیر ۱۸ سال نباید به هیچ عنوان از مشروبات الکلی و مواد دخانی استفاده کنند و علاوه بر آن خانواده‌ها در صورت مشاهده اختلالات روانی در فرزندان خود سریعا به پزشک یا درمانگر مراجعه کنند.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده