جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
آنچه به نظر می‌رسید نویدبخش تغییرات مثبت در نظام سلامت باشد، به زنجیره‌ای از ناامیدی‌های پی‌درپی تبدیل شده است. از ابلاغ بخشنامه‌های پرفشار و مغایر با قانون اساسی برای پزشکان جوان تا ابقای مدیرانی که نقشی در وضعیت کنونی داشته‌اند، مجموعه‌ای از تصمیمات، بدنه جامعه پزشکی را سرخورده کرده است. آیا این همان راهی است که به امید اصلاح آن در انتخابات تلاش کردیم؟
جامعه پزشکی را از برزخ نجات دهید
به گزارش فانا، دکتر فرهاد تیمورزاده مدیرمسئول انتشارات تیمورزاده طی یادداشتی که در صفحه مجازی خود منتشر کرده نوشت : آقای وزیر، اشتباه نکنید! نظام سلامت امروز به برزخی برای جامعه پزشکی تبدیل شده است. امید داشتن به بهبود اوضاع به کابوسی مبدل شده؛ تا جایی که شنیدن یک خبر خوب، به زودی با خبری تلخ و تکان‌دهنده دیگر فرو می‌ریزد. به عنوان نمونه، پس از شنیدن خبر حذف ضامن برای ثبت‌نام رزیدنت‌ها، بلافاصله با اقرارنامه‌ای ظالمانه و پر از شروط مواجه می‌شویم؛ ۲۱ شرط خلاف قانون اساسی! انگار همان آش است و همان کاسه.

معرفی دکتر علی جعفریان به عنوان مشاور عالی شما و جانشین فرمانده قرارگاه وبدا امیدواری‌هایی را ایجاد کرد، اما با ابقای معاون حقوقی دوران سیاه مدیریت قبلی، آن امیدها به یأس تبدیل شد. این برزخ را شما و مشاورانتان برایمان ساخته‌اید.

یا این معاون حقوقی از مفاد بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها و اقرارنامه‌های مغایر با قانون بی‌خبر است، که در این صورت بی‌لیاقت است. یا از آن‌ها خبر دارد و در برابر آن سکوت کرده، که این نه تنها با شخصیت عدالت‌محور شما سازگار نیست، بلکه خلاف وعده‌های شما برای اصلاح امور است. بازگماردن فردی که بسیاری از سیاست‌های مخرب گذشته را اجرا کرده، چگونه با وعده‌های اصلاح‌گرایانه شما همخوانی دارد؟

آقای وزیر، این ساختمان‌ها و دفاتر نبوده که چنین ویرانی‌ای را به بار آورده‌اند؛ بلکه همین افراد با سیاست‌ها، تصمیمات، و گاه سکوت‌هایشان، جوان‌پزشکان این کشور را به سوی مهاجرت سوق داده‌اند. آیا این نتیجه عملکرد کمیته انتصابات است؟

بسیاری از فعالان صنفی و جامعه پزشکی با امید به تغییر و بهبود اوضاع تلاش کردند تا دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور شود و شما را به این جایگاه برسانند. اما به سادگی نمی‌توان امیدهایی را که با خون‌دل به وجود آمده، بر باد داد.

وقت آن رسیده که به جای تداوم راه گذشته، به وعده‌های اصلاحی خود پایبند باشید و جامعه پزشکی را از این برزخ نجات دهید.
منبع : خبرگزاری سلامت نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده