جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
مدیرعامل شرکت سیناژن گفت: سیناژن می خواهد سونی ایران باشد و برای دستیابی به این هدف بزرگ نیازمند حمایت وزارت بهداشت و دولت است.
سیناژن می‌خواهد سونی ایران باشد
به گزارش خبرنگار فانا، هاله حامدی فر در مراسم رونمایی از 4 داروی شرکت سیناژن اظهاراتی را مطرح کرد که به شرح زیرند:
- مجموعه سیناژن روز اول با یک ایده کوچک ایجاد شد و الان به یک گروه دارویی بزرگ تبدیل شده است.
 
- در سال 1373 سیناژن تاسیس شد. در ابتدای امر تولید محصولات بیوتکنولوژی در کشور رویایی بود. ما کار خود را از تحقیقات شروع کردیم و در ادامه به مرحله تشخیص وارد شدیم و پس از اثبات موفقیت در این حوزه در سال 1380 وارد عرصه داروهای بیوتکنولوژی شدیم.
 
- در آن زمان داروی اینترفرون بتا بیشترین ارزبری را به خود اختصاص می داد و به همین دلیل روی تولید آن متمرکز شدیم. در همین راستا در سال 1385 اولین داروی بیوتکنولوژی سیناژن با نام سینووکس برای بیماران MS وارد بازار شد.
 
- از درآمد حاصل از فروش نخستین داروی بیوتکنولوژی برای توسعه محصول و فضاهای تولیدی استفاده کردیم که مجموعه امروز نتیجه اجرای همان سیاست است.
 
- امسال دهمین سال ورود سینووکس به بازار است که یادآوری عرضه آن دارو به بازار خاطرات زیادی را برای ما زنده می کند.
 
- در سال 1389 با سرمایه گذاری سیناژن اولین شرکت مجموعه یعنی شرکت آریوژن تاسیس شد که محصولات مختلفی را نیز مانند فاکتور 7 را در بازار عرضه کرده است.
 
- در حدود سال 1391، 1392 با جمعی از نخبگان فارغ التحصیل داروسازی دانشگاه تهران آشنا شدیم که ایده تولید داروهای کمیکال انکولوژی را در کشور داشتند. سیناژن در این زمینه سرمایه گذاری مشترکی را انجام داد و شرکت نانوالوند تشکیل شد  که افتخار داریم در حدود یک سال پس از راه اندازی خط تولید این مجموعه در مرکز رشد دانشگاه تهران، 10 داروی کمیکال انکولوژی این شرکت در بازار بوده و در حال استفاده است. پزشکان هم از کیفیت آن راضی هستند.
 
- شرکت نانوحیات دیگر شرکت مجموعه سیناژن است که در زمینه تولید داروهای شیمیایی و مکمل ها فعالیت می کند. همچنین به دلیل آثار تحریم ها و طولانی شدن زمان دسترسی به بایو ری اکتورها وارد فیلد مهندسی شدیم. در همین راستا شرکت آروکو را تاسیس کردیم که امروز قادر است بایوری اکتورهایی تا حجم 5000 لیتر و ستون های موردنیاز برای تغلیظ پروتئین ها را با استانداردهای روز دنیا تولید کند.
 
- همچنین شرکت ارکید فارمد را نیز در راستای نیاز به نگرش جدید در حوزه فروش و بازاریابی تاسیس کردیم. شرکت سیناپخش نیز در زمینه توزیع و پخش محصولات ما فعالیت می کند.
 
- امروز بلندپروازی های سیناژن خارج از حد تصور است. می خواهیم به زبان ساده بگویم که ما در سیناژن می خواهیم سونی ایران باشیم و می خواهیم سلامت و امید را به مردم دنیا بدهیم. این هدف بزرگی است و هدف کوچکی نیست. به همین دلیل واقعا به یک عظم ملی نیاز داریم. پشتیبانی دولت و وزارت بهداشت از مجموعه می تواند ما را به این هدف برساند. اولین تقاضای ما نیز این است که نگرش به مجموعه سیناژن با نگرش به مجموعه های تجارت محور و یا تولیدنما یکی نباشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده