جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اگر مجموعه سیناژن امروز در کشور وجود نداشت باید سالانه 500 تا 600 میلیون دلار ارز برای واردات داروهای تولیدی این شرکت از کشور خارج می شد.
جلوگیری از خروج سالانه 600 میلیون دلار ارز با تولیدات سیناژن
به گزارش خبرنگار فانا، رسول دیناروند در مراسم رونمایی از چهار داروی سینورا، سینوپار، سیناتروپین و سینال اف داروی شرکت سیناژن اظهاراتی را مطرح کرد که به شرح زیرند:
 
- در صنعت بیوتکنولوژی ارزش افزوده در بخش تولید ماده موثره است، برعکس صنعت غیربیوتکنولوژی که ارزش افزوده بیشتر در بخش فرمولاسیون است.
 
- صرفه جویی ارزی در زمینه تولید داروهای بیوتکنولوژی حداقل 80 درصد بوده و در برخی محصولات تا 90 درصد نیز می رسد.
 
- اگر مجموعه سیناژن امروز در کشور وجود نداشت باید سالانه 500 تا 600 میلیون دلار ارز برای واردات داروهای تولیدی این شرکت از کشور خارج می شد. همچنین امروز سیناژن داروهای مشابه داروهای خارجی را به صورت میانگین با نصف قیمت در اختیار مردم قرار می دهد و در برخی موارد نیز قیمت داروی خارجی 4 برابر قیمت داروی تولیدی سیناژن است.
 
- امروز مجموعه سیناژن باعث اشتغالزایی 1350 نفر شده است که 20 درصد از این افراد دکتر و PHD هستند. این یعنی اقتصاد دانش بنیان و باعث افتخار ماست.
 
- من از بازدید امروز از سیناژن بسیار لذت بردم و وزیر بهداشت نیز بسیار خوشحال بود.
 
- روسیه کشور عقب مانده ای نیست. با این وجود وزیر بهداشت روسیه از سیناژن بازدید کرد و واقعا از توانمندی های این مجموعه متعجب شده بود.
 
- امروز از مجموعه سیناژن در قالب قرارداد با یک شرکت بزرگ ترکیه فناوری از ایران به ترکیه صادر می شود. همینطور در مورد مالزیایی ها نیز چنین است.
 
- آقای مهبودی نقش بسزایی در موفقیت و توسعه مجموعه سیناژن داشته است. من در جریانم که ایشان 20 سال قبل تلاش خود را در این زمینه شروع کرد و آن زمان در یک آپارتمانی در اکباتان کار خود را شروع کردند و امروز به اینجا رسیدند. نقش خانم دکتر حامدی فر نیز به همین شکل بوده است.
 
- نکته مهم در مورد سیناژن این است که سرمایه گذاری بسیار خوبی روی نیروی انسانی کرده است. سیناژن فارغ التحصیلان دکترای داروسازی را به سرعت جذب می کند و امروز نیروی انسانی به سرمایه اصلی سیناژن تبدیل شده است. در حالی که شاید قبلا امکان جذب این افراد در کشور وجود نداشت.
 
- همه شرکت هایی که کار دانش بنیان می کنند، مورد حمایت وزارت بهداشت هستند. در هیچ دوره ای به اندازه دوره فعلی از صنعت دارو حمایت نشده است. صنعت دارو از این فرصت تاریخی استفاده کند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده