جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
حسینی در گفت‌وگو با فانا خبر داد:

رونمایی از 5 محصول جدید تماد در دهه فجر امسال

ارائه راهکاری برای جلوگیری از سوءاستفاده از داروهای مخدر
معاون تحقیق و توسعه شرکت توليد مواد اوليه داروپخش (تماد) از رونمایی از پنج محصول جدید این شرکت در دهه فجر امسال خبر داد.
رونمایی از 5 محصول جدید تماد در دهه فجر امسال
سیدکیومرث حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فانا با اشاره به اینکه مجموعه کارخانجات داروپخش و شرکت تماد در حال حاضر سبد کاملی از مواد موثره دارویی در حوزه ترک اعتیاد را تولید می‌کنند، افزود: نسل‌های بعدی داروهای ترک اعتیاد نیز در دنیا کار روی آنها در حال انجام است، در پایپ لاین تحقیق و توسعه ما قرار دارند.
 
وی افزود: اخیرا پیشنهاداتی را به نماینده سازمان بهداشت جهانی در زمینه تولید داروهای ترک اعتیاد ارائه کردیم که با استقبال نیز مواجه شد و اگر بتوانیم در این زمینه به موقع ورود کرده و سرمایه‌گذاری کنیم، می توانیم سهم خوبی از بازار این داروها را گرفته و صادراتمان را نیز افزایش دهیم.
 
او در این زمینه توضیح داد: یکی از عارضه‌هایی که در مورد مصرف داروهای ترک اعتیاد وجود دارد، این است که بیمار این داروها را به میزان زیادی مصرف کند و یا این داروها مورد سوءاستفاده قرار بگیرند. بنابراین باید دارو را به شکلی درآوریم که غیرقابل سوءاستفاده باشد، یعنی به شکل ریزدانه یا پلت. در این صورت اگر فرد بیمار بخواهد دارو را در آب حل و مصرف کند امکانپذیر نخواهد، چون به صورت ژل در می‌آید. همچنین امکان تزریق دارو وجود ندارد چون داخل سرنگ و رگ نمی‌شود. از سوی دیگر اگر بیمار بخواهد، میزان زیادی از دارو را به صورت یکجا مصرف کند به دلیل آهسته رهش بودن دارو امکان ایجاد لذت آنی برای فرد بیمار وجود ندارد. بنابراین در این چنین شرایطی امکان سوءاستفاده از داروهای ترک اعتیاد وجود نخواهد داشت. ما در این زمینه در حال انجام کارهای تحقیقاتی در تماد هستیم که امیدواریم تا سال آینده به نتایج خوبی هم برسیم.
 
حسینی در پاسخ به این سوال که آیا تماد امسال محصول جدیدی را روانه بازار کرده است یا خیر؟ توضیح داد: امسال یک آنتی بیوتیک جدید به نام لووفلوکساسین را وارد بازار کردیم. همچنین در مورد داروی اوکسی مورفون که در جراحی‌های ستون فقرات به صورت تزریقی استفاده شده و تاکنون وارداتی بوده، هم‌اکنون کاسپین تامین در حال کار برای اخذ مجوزهای آن است.
 
معاون تحقیق و توسعه تماد افزود: همچنین قصد داریم از 5 محصول جدید شرکت تماد نیز در دهه فجر امسال رونمایی کنیم که این محصولات در حوزه داروهای ضدافسردگی هستند.
 
به گفته وی شرکت تماد در حال حاضر سه محصول را در حوزه ترک اعتیاد در دست تولید دارد که تا سال آینده قرار است این تعداد به 6 تا 7 محصول برسد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده