جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
حسینیان در گفت‌وگو با فانا خبر داد:

برنامه آرنا حیات دانش برای تولید چند محصول جدید

رئیس هیات مدیره آرنا حیات دانش گفت: تا پایان امسال برنامه تولید یک داروی جدید و تا پایان سال 1396 برنامه تولید سه تا پنج داروی جدید را داریم. اگرچه وی به جزئیات بیشتری درباره این داروها اشاره‌ای نکرد.
برنامه آرنا حیات دانش برای تولید چند محصول جدید
مسعود حسینیان در گفت‌وگو با خبرنگار فانا با اشاره به اینکه شرکت آرنا حیات دانش در مهر ماه 1393 به ثبت رسید و در اواخر سال 1394 مولکول ریواروکسابان را با نام برند تجاری آکسابین به ثبت رساند، افزود: این دارو اندیکاسیون یا مورد مصرف برای دو گروه از بیماران دارد. یکی برای بیماران قلبی و و دیگری برای بیماران ارتوپدی که جراحی تعویض مفصل زانو و هیپ دارند، این دارو به منظور جلوگیری از لخته خون و آمبولی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
وی گفت: این دارو یک داروی خوراکی بوده که جایگزینی برای داروی تزریقی است و امروزه چه در دنیا و چه در سطح کشور در حال مصرف است. از نظر اقتصادی مصرف این دارو به نفع بیمار است چرا که هزینه آن یک پنجم هزینه مصرف داروی تزریقی است. ضمن اینکه از نظر نوع مصرف نیز مصرف داروی خوراکی بسیار راحت‌تر از مصرف داروی تزریقی در بلندمدت است.
 
او درباره رقیبان داخلی و خارجی این دارو در بازار گفت: در حال حاضر داروهایی که تولید داخل داشته باشند، وزارت بهداشت معمولا 10 درصد از سهم کل بازار مصرف را اجازه واردات داروی برند می‌دهد. در حال حاضر تنها دو شرکت داخلی در زمینه تولید این دارو در حال فعالیت هستند.
 
مدیرعامل آرنا حیات دانش درباره قیمت این دارو و بیمه آن نیز توضیح داد: قیمت دارو با تائید وزارت بهداشت تعیین می‌شود و برای هر دو شرکت تولیدکننده داخلی نیز یکسان است. این دارو به صورت سه دوز 10، 15 و 20 میلی‌گرم در بازار عرضه می شود. قیمت محصول شرکت‌های برند نیز دو برابر قیمت محصول داخلی است. این دارو هنوز بیمه نشده اما کارهای مربوط به بیمه آن انجام شده و امیدواریم طی ماه‌های آینده با تائید شورایعالی بیمه تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده