جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
محمدی در گفت‌وگو با فانا خبر داد:

آغاز تولید داروسازی شیمی ریحانه از نیمه دوم مهر ماه

رونمایی از یک تکنولوژی جدید در زمینه بازاریابی محصولات فناوری سلامت
رئیس هیات مدیره شرکت مشاورین ایده ناب ویژن از آغاز تولید شرکت شیمی ریحانه در اصفهان در نیمه دوم مهر ماه سال جاری خبر داد.
آغاز تولید داروسازی شیمی ریحانه از نیمه دوم مهر ماه
به گزارش خبرنگار فانا، ناصر محمدی افزود: شرکت مشاورین ایده ناب ویژن مسئولیت توسعه کسب و کار و سازماندهی سبد محصول شرکت‌های دارویی و عرصه سلامت را انجام میدهد که در این راستا، مسئولیت توسعه کسب و کار و برنامه‌ریزی سبد محصولات شرکت شیمی دارویی ریحانه را بر عهده داشته و قصد داریم این شرکت را به سمت تولید قراردادی نیز هدایت کنیم.

وی افزود: سبد محصول شرکت داروسازی ریحانه در مجموع محصولات تولید قراردادی و محصولات اختصاصی این کارخانه حدود 90 محصول خواهد بود.
 
وی همچنین از رونمایی از یک تکنولوژی جدید در زمینه بازاریابی و معرفی محصولات سلامت محور با همکاری یک دانشگاه استرالیایی تویط شرکت مشاورین ایده ناب ویژه خبر داد.
 
خبرنگار فانا با ناصر محمدی، رئیس هیات مدیره شرکت مشاورین ایده ناب ویژن گفت‌وگویی انجام داده که متن آن به شرح زیر است:
 
نمایشگاه ایران فارما را که اخیرا برگزار شد چطور دیدید؟
 
به نظر من، نمایشگاه خیلی خوبی برگزار شده ولی جای برخی مجموعه‌های بزرگ داخلی مانند مجموعه بهستان و شفا در این نمایشگاه خالی بود. وجود این مجموعه‌های بزرگ می‌توانست در نمایشگاه پررنگ و قوی باشد. بنظر می رسد صنعت دارویی ایران، اعم از شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکننده و حضور فعال شرکت‌های بازرگانی و از طریق بهره‌گیری از رویکردهای جهانی و تجربیات نمایشگاه‌های بین‌المللی، پیاده‌سازی و اجرایی کردن ادبیات نمایشگاهی در کلاس جهانی، ایجاد شرایط مناسب برای شرکت‌های معتبر دارویی بین‌المللی، این امکان را فراهم خواهد ساخت که نمایشگاهی با توانمندی بالا، و موفق و موثر در سطح CPHI تدارک دیده شده و با ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری این نمایشگاه، زمینه تبادل بین‌المللی تجارب و دانش و فناوری فراهم شود. به نظرم، ایران از نظر دسترسی به اساتید و فناوران و هم چنین صنعت دارویی، کم‌نظیر است و قدرت غیرقابل رقابت خواهد بود. به نظر من ساختار برگزاری نمایشگاه ایران فارما نیازمند تجدید مهندسی است.
 
درباره فعالیت‌های شرکت مشاورین ایده ناب ویژن توضیح بفرمایید.
 
شرکت مشاورین ایده ناب ویژن در زمینه ارائه انواع خدمات مشاوره به شرکت‌های دارویی کوچک و بزرگ و حتی شرکت‌های استارت‌آپ و دانش بنیان فعالیت می‌کند. ما خدمات مشاوره‌ای مانند توسعه کسب و کار شرکت‌ها، آنالیز محیط بازار، مدیریت پرتفولیو، مدیرت طراحی کسب و کار، اجرایی‌سازی طرح‌های کسب و کار و ... را به شرکت‌های دارویی ارائه می‌دهیم. به شرکت‌های تازه تاسیس کمک می‌کنیم تا به مرحله بهره‌برداری و حضور در بازار برسند. در زمینه تائید GMP و نقشه‌ها مبتنی بر استانداردهای اروپا نیز فعالیت می‌کنیم. از سوی دیگر در زمینه تامین تکنولوژی با شرکت‌های معتبری در استرالیا ارتباط داریم که این شرکت‌ها در حقیقت تامین‌کننده تکنولوژی هستند. هم‌اکنون یک پروسه دارویی 10 تا 15 سال طول می‌کشد در حالی که با استفاده از فناوری شبیه‌سازی کامپیوتری و طراحی پروتئین ها، توسط یک شرکت‌ استرالیایی، این فرایند به یک تا دو سال کاهش یافته است و شرکت‌ها می‌توانند در حداقل زمان ممکن محصول خود را جهت عرضه در بازار آماده کنند. در این فرایند جدید تمام استانداردها نیز رعایت می‌شوند و دارو به مرحله قبل از مطالعات بالینی می‌رسد. در این زمینه هم‌اکنون با چند شرکت بایوتکنولوژی در حال مذاکره هستیم تا تکنولوژی یادشده را به آن ارائه کنیم. این تکنولوژی یک دانش نوین دارویی است و تحول بزرگی در صنعت داروی کشور ایجاد خواهد کرد و به ویژه باعث کاهش قابل ملاحظه هزینه‌های تحقیق و توسعه در صنعت دارو خواهد شد.
 
در زمینه ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان هم فعالیت دارید؟
 
یکی از افتخارات ما در راستای اقتصاد مقاومتی کمک به شرکت‌های استارت‌آپ و دانش بنیان است. به این دسته از شرکت‌ها کمک می‌کنیم تا بهترین تصمیم‌گیری را برای ورود به بازار و کسب و کار داشته باشند. به آنها مشاوره می‌دهیم تا در چه حوزه‌هایی ورود پیدا کنند و متحمل کمترین ریسک ممکن شوند. به‌هرحال بیش از 80 درصد از شرکت‌های استارت‌آپ به دلیل ناآشنا بودن با قواعد تجاری‌سازی و اصول شرکت داری، شکست می‌خورند و به همین دلیل ارائه خدمات مشاوره به این شرکت‌ها جهت بقا در بازار اهمیت زیادی دارد. حتی در برخی از شرکت‌های استارت‌آپ نیز به عنوان شریک ورود کرده و به آنها کمک می‌کنیم تا به مرحله تجاری‌سازی برسند. انتقال دانش فنی، و همکاری در به روزسازی پورتفولیو و مبتنی بر اخرین فناوری‌های دارویی بویژه سیستم های دارورسانی، از فعالیتهای این شرکت محسوب می‌شود.
 
درباره پروژه‌های شرکت که در حال اجرا هستند توضیح دهید.
 
یکی از مهمترین پروژه‌های ما توسعه کسب و کار و راه‌اندازی کارخانه داروسازی ریحانه در اصفهان است. برنامه‌ریزی شده است که این کارخانه در نیمه دوم مهر ماه تولید خود را آغاز کند. سبد محصولات را برای این شرکت سازماندهی کرده‌ایم. سرمایه‌گذاری سنگینی در مجموعه دارویی ریحانه و با بهره گیری از بهترین ماشین آلات و تجهیزات و هم چنین تجهیزات و ملزومات آزمایشگاهی صورت گرفته است. ما قصد داریم علاوه بر اینکه از ظرفیت این کارخانه برای تولید محصولات خودش استفاده خواهد شد، زمینه تولید قراردادی و تولید تحت لیسانس را نیز در این کارخانه فراهم کنیم. سطح GMP این کارخانه بسیار بالاست و تقریبا تمام ماشین آلات آن نیز از اروپا تامین شده اند.
 
شرکت ریحانه چند محصول را تولید خواهد کرد؟
 
در مهندسی سبد محصولات شرکت، تولید محصولات در خطوط تولیدی و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت خالی سایر شرکت‌ها برای تولید قراردادی و تولیدداروهای تخصصی در  مجموعه ریحانه، در مجموع حدود 90 محصول برای تولید پیش‌بینی شده است.
 
برای صادرات هم برنامه‌ای وجود دارد؟

برنامه‌ریزی شده است که استانداردها و هم چنین سبد محصولات بنحوی تولید و به بازار عرضه شود تا این امکان فراهم شود تا بین 40 تا 60 درصد محصولات این کارخانه، در سبد صادراتی عرضه شود.
 
پروژه دیگری نیز در دست اجرا دارید؟
 
اخیرا یک تکنولوژی جدید را در زمینه بازاریابی و معرفی محصولات فناوری سلامت با همکاری یک دانشگاه استرالیایی و تحت عنوان واقعیت افزوده سازماندهی و رونمایی کردیم و از این صنعت نه تنها در ترویج سلامت و افزایش آگاهی جامعه بکارگرفته خواهد شد بلکه، در معرفی و ترویج شرکت‌ها و برندینگ آنها و معرفی علمی محصولات فناورانه استفاده خواهد شد. هم‌اکنون در حال مذاکره با شرکت‌ها هستیم تا زمینه معرفی محصولات آنها را چه به صورت آکادمی و چه به صورت عمومی با استفاده از نرم افزار و تکنولوژی آگمنتد ریالیتی فراهم کنیم. این محصول تکنیک جدیدی در حوزه بازاریابی در دنیا است که در ایران نیز لانچ شده و هر دو حوزه دارو و تجهیزات پزشکی کاربرد دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده