جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
مدیرعامل شرکت آریوژن فارمد گفت: قطعاً اگر شرکت‌های دانش بنیان برتر در ایران از حمایت بهتری از سمت دولت و دیگر دستگاه‌ها برخوردار باشند، اقتصاد کشور از وابستگی به نفت خارج می‌شود و می‌توانیم سهم بالایی در صادرات غیرنفتی به دست آوریم.
شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت خارج کنند
به گزارش فانا، سال 88 گروهی از تحصیل کردگان و متخصصین با تجربه صنعت بیوتکنولوژی دارویی دست به کار ایجاد مجموعه‌ای جدید و منحصر به فرد با هدف تحقیق، توسعه و تولید داروهای نوترکیب و بالاخص آنتی بادی‌های مونوکلونال دارویی شدند.

یکی از شرکت‌های دانش بنیان داخلی در زمینه تولید داروهای زیستی موفق به صادر کردن دانش فنی خود به کشورهای مختلف دنیا شده است که این موضوع باعث ایجاد توسعه پایدار و ضمانت صادرات محصولات این شرکت به کشورهای مختلف دنیا می شود.

امیر فرشچی مدیرعامل شرکت آریوژن فارمد می‌گوید: از ابتدای فعالیتمان تاکنون موفق شدیم 70درصد سهم بازار را به دست بیاوریم و محصولاتی چون آریوسون یا فاکتور هفت، آلتبرل با نام ژنریک اتانرسپت، زیتاکس با نام ژنریک ریتوکسیمب، آریوتراست با نام ژنریک تراستوزومب و استیوانت با نام ژنریک بواسیزومب را تولید کنیم.

وی تصریح می‌کند: در آریوژن ارزبری را تا 200 میلیون دلار کاهش داده‌ایم و سال گذشته به تنهایی 20 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم. 60 درصد کل صادرات داروی کشور از طریق دو شرکت آریوژن و سینا ژن صورت گرفته ‌‌‌است.

به گفته فرشچی، افراد با تحصیلات بالا و جوان را انتخاب می‌کنیم و در هیچ کدام از بخش‌های کاری تجربه را مد نظر قرار نمی‌دهیم. چرا که این تجربه در جایی وجود ندارد و در عین حال این صنعت در جایی تکرار نشده است. از این رو تلاش می‌کنیم افراد با ضریب هوشی و تحصیلات بالا را جذب کنیم و آنها را بر اساس نیازهای واقعی صنعت تربیت کنیم.

وی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی، تصریح می‌کند: در این تئوری یک صنعت باید از دو فاکتور درون‌زا و برون‌گرا بودن برخوردار باشد. درون‌زا بودن به این معنی که بتواند خلق دانش کند و این اتفاق به معنای تمام کلمه در شرکت آریوژن اتفاق می‌افتد. دانش ما به طور کامل بومی است و هیچ تحریمی نمی‌تواند داروهایی را که ما تولید می‌کنیم تحت تأثیر قرار دهد.

مدیرعامل شرکت آریوژن فارمد خاطرنشان می‌کند: شرکت آریوژن از لحاظ تکنولوژی کاملا مستقل عمل می‌کند. برونگرا بودن هم به این معناست که صنعت راکد نماند و متوقف نشود. با توجه به صادرات گسترده‌ای که داریم نشان می‌دهد شرکت در برونگرا بودن نیز موفق عمل کرده است.این شرکت برای نخستین بار در تاریخ داروسازی ایران اقدام به ثبت یک داروی خاص در اتحادیه اروپا کرده است. ثبت یک دارو در اتحادیه اروپا می‌تواند صادرات یک کشور را متحول کند و تا ده برابر افزایش بدهد. این رقم بسیار بزرگی است و می‌تواند یک سرمایه‌گذاری مطمئن به شمار بیاید. 

وی اظهار می‌دارد: بزرگترین هدف این شرکت، تزریق امید در میان مردم است. قطعا اگر شرکت‌های دانش بنیان برتر در ایران از حمایت بهتری از سمت دولت و دیگر دستگاه‌ها برخوردار باشند، اقتصاد کشور از وابستگی به نفت خارج می‌شود و می‌توانیم سهم بالایی در صادرات غیرنفتی به دست بیاوریم.
منبع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده