جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
آمازون وارد کسب و کار دارویی شد

آنلاین دارو بخرید و در خانه تحویل بگیرید

جف بزوس، مدیرعامل آمازون، ثروتمندترین مرد دنیا، یک شرکت مراقبت های بهداشتی همراه با جی پی مورگان و وارن بافت راه اندازی کرده است.
آنلاین دارو بخرید و در خانه تحویل بگیرید
به گزارش فانا، فکر کنید در خانه نشسته اید و بسته دارویی که باید مصرف کنید را آنلاین می خرید و در خانه تحویل شما می شود. دنیا مدام به سمت آنلاین شدن حرکت می کند. از غذا، سبزیجات تازه، بسته های پستی، میوه، نان تازه و ... همه را می توان آنلاین خرید و هرجایی که دوست داشتید تحویل بگیرد. اما حالا می توان دارو را هم آنلاین خرید و تحویل گرفت.آمازون، داروخانه آنلاین پیل پاک (PillPack) را خرید. اقدامی که می تواند کسب و کارهای داروخانه های مستقر و فیزیکی را مختل کند. PillPack پروانه داروسازی در 50 ایالات را دارد.

این شرکت داروها را در دوزهای مختلف برای آسان تر شدن دسترسی افرادی که روزانه چندین دارو مصرف می کنند به مشتریان عرضه می کند. با توجه به اقدامات آمازون انتظار می رفت که او به سمت داروخانه ها هم حرکت کند.

جف بزوس، مدیرعامل آمازون، ثروتمندترین مرد دنیا، یک شرکت مراقبت های بهداشتی همراه با جی پی مورگان و وارن بافت راه اندازی کرده است.

معامله آمازون با PillPack می تواند سرمایه گذاران در فروشگاه های زنجیره ای دارویی را با ترس مواجه کند. یکی از این فروشگاه های زنجیره دارویی، CVS بود که معاملاتش 9 درصد کاهش یافته است. شرکت Walgreens Boots Alliance هم بیش از 10 درصد سقوط کرده است.

سهام Rite Aid هم کاهش یافته است، همان طور که سهام بزرگترین توزیع کننده داروCardinal Health and AmerisourceBergen پایین آمده است.

این شرکت ها و سهام شرکت های مراقبت های بهداشتی، قبل از اینکه آمازون خرید آنلاین دارو راه بیندازد، با رشد همراه بود. با این حال شاید هنوز آمازون علاقه به فروش داروهای تجویزی نداشته باشد و تنها به داروهایی که مصرف زیادی دارند بسنده کند.

با این حال هنوز مشخص نیست برنامه آمازون برای PillPack چیست. آیا در نهایت آن را در پلتفرم مراقبت های بهداشتی آمازون ادغام خواهد کرد و یا این شرکت کارش را به طور مستقل ادامه می دهد، همان طور که بعضی شرکت های تابعه مانند کفش فروشی Zappos و سایت ویدئویی Twitch کارشان را مستقل انجام می دهند. در حقیقت PillPack مجوز فروش نسخه داشته و ممکن است آمازون را متقاعد کند که مستقل بماند.

با این حال دیگر شرکت های دارویی خیلی نگران به نظر نمی رسند. استفانو پسیینا، مدیرعامل Walgreens درباره معامله آمازون و PillPack و نگرانی از آینده فروشگاه های دارویی گفت: کسب و کار داروخانه بسیار پیچیده تر از ارائه صرف قرص ها و بسته های خاص است. به گفته او، داروخانه فیزیکی در آینده بسیار مهم خواهد بود.
منبع : اتاق بازرگانی تهران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده