جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ , 6 Sep 2024
معاون توسعه سازمان سازمان غذا و دارو تشریح کرد:

اقدامات حوزه سرمایه انسانی، تحول اداری و امور پشتیبانی

معاون توسعه سازمان سازمان غذا و دارو با تاکید بر اهمیت جایگاه سازمان غذا و دارو ‌بعنوان یک از خدمت‌رسان در حکمرانی کشو، به تشریح اقدامات حوزه متبوعش در بخش سرمایه انسانی، تحول اداری و امور پشتیبانی پرداخت.
اقدامات حوزه سرمایه انسانی، تحول اداری و امور پشتیبانی
به گزارش فانا، دکتر فرشته میرزا زاده با اشاره به جایگاه ویژه سازمان غذا و دارو بعنوان یکی از بزرگ‌ترین ‏سازمان‌های خدمت‌رسان در حکمرانی کشور گفت: به کارگیری ابزار مدیریتی و ایجاد زیرساختها و تامین منابع جهت توسعه و اعتلای سطح عملکرد سازمان غذا ودارو در جایگاه توسعه و مدیریت منابع از جمله ضروریات این سازمان است.

وی با توضیح اینکه مديريت منابع به معني جلوگيري از هدررفت منابع با شناسايي و ممانعت از هزینه های القايي وایجاد تعادل بین منابع و مصارف است بیان کرد: از آنجا که منابع مالي كشور محدود است برای همه ارگانهای و سازمانها چاره‌اي جز ‏مديريت بهينه منابع و مصرف وجود ندارد.

معاون توسعه سازمان سازمان غذا و دارو  با تاکید بر اینکه مدیریت منابع و مصارف صرفا به موضوعات مالی مربوط نمی شود گفت: در سازمان غذا و دارو فعالیت های مهمی در حوزه سرمایه انسانی، تحول اداری و امور پشتیبانی صورت گرفته است که از جمله آنها جذب و بکارگیری نخبگان و استعدادهای برتر در سازمان غذا و دارو است که طبق مجوز سازمان اداری استخدامی کشور تعداد ۲۲ نفر در حوزه های تخصصی این سازمان از جمله حوزه دارو، حوزه تجهیزات پزشکی، حوزه فراورده های غذائی، آرایشی و بهداشتی و آزمایشگاه مرجع کنترل بکارگیری و شروع بکار نموده اند.

وی همچنین از جذب  ۲۱ نفر دیگر از طریق آزمون سراسری و مصاحبه تخصصی گفت که در طی مراحل مصاحبه عمومی و  استخدامی می باشند.

دکتر میرزا زاده در بخش دیگر سخنانش به اصلاح تشکیلات و ساختار سازمان غذا و دارو با رویکرد افزایش نرخ ماندگاری نیروهای متخصص و نخبه هم اشاره کرد.

به گفته او پستهای سازمانی از زمان تشکیل سازمان به بعد با افزایش ۱۵۰ پست در سال ۱۴۰۲ در سقف ۵۷۱ ردیف افزایش و ابلاغ گردید و در سامانه ملی مدیریت ساختار بارگزاری و تائید شد.

او در ادامه از جمع آوری ساختار تشکیلاتی معاونت های غذا و دارو هم گفت و اذعان کرد  طی هماهنگی با وزارت متبوع در حال راستی آزمایی و اصلاح نهایی بمنظور طرح و تصویب در هیاتهای امناء است.

معاون توسعه سازمان سازمان غذا و دارو تبدیل وضعیت ایثارگران بمنظور تکریم و ساماندهی وضعیت استخدامی کارکنان تحت پوشش قوانین ایثارگران را از اقدامات مهمی دانست که نسبت به صدور احکام استخدام رسمی قطعی تعداد ۸۴ نفر از مشمولین با سابقه اشتغال در قالب قرارداد کارمعین، کارگری، شرکتهای پیمانکاری و خدمات طرح پزشکان و پیراپزشکان طی سال ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اقدام و برابر مقررات ابلاغ گردیده است.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو در پایان در خصوص  اصلاح فرایند قرارداد موسسه آوا سلامت به منظور افزایش شفافیت و انضباط مالی خاطر نشان کرد: باتوجه به بکارگیری نیروهای تخصصی در قالب موسسه آواسلامت به تعداد ۷۲ نفر طی سنوات گذشته از سال ۱۴۰۱ با رعایت قانون مناقصات و سایر ضوابط، سالیانه نسبت به انعقاد مستقیم قرارداد خریدخدمات با موسسه آواسلامت اقدام شده است.
منبع : ایفدانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده