يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ , 15 Sep 2024
دو هلدینگ تامین سرمایه سلامت (هیتکو) و دیان دارو به همراه شرکت‌های زیرمجموعه، آخرین دستاوردهای خود را در نمایشگاه جنبی بیست و یکمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران در معرض دید داروسازان سراسر کشور قرار دادند.
حضور فعال هلدینگ‌های هیتکو و دیان دارو در نمایشگاه جنبی بزرگترین گردهمایی علمی سالانه داروسازان ایران
به گزارش خبرنگار فانا، هلدینگ تامین سرمایه سلامت (هیتکو) دستاوردهای شرکت‌های زیرمجموعه خود شامل رستا ایمن دارو (تولید تحت لیسانس دارو و مکمل)، تامین دارو تهران (تولید تحت لیسانس محصولات آرایشی و بهداشتی)، تامین فارمد تهران (تولید و واردات محصولات دارویی به ویژه فوریتی و مکمل)، پاک سلامت تامین (تولید تحت لیسانس و واردات انواع مکمل و فرآورده‎های پروبیوتیک)، تامین شفا پارس (ﺗﻮﻟﯿﺪ، واردات و ﺗﻮزﯾﻊ اﻗﻼم ﯾﮑﺒﺎر ﻣﺼﺮف ﺗﺨﺼﺼﯽ و ﻋﻤﻮﻣﯽ ﭘﺰﺷﮑﯽ)، سامانه سلامت رابین سان (ﻋﺮﺿﻪ و ﭘﺨﺶ ﺗﺠﻬﯿﺰات ﭘﺰﺷﮑﯽ)، دلسا دارو پارس (تولیدکننده محصولات ملزومات دارویی) و نفس فارمد (تولیدکننده محصولات تنفسی) و هلدینگ دیان دارو دستاوردهای شرکت‌های زیرمجموعه خود شامل دارو بهبود تامین (داروهای ضد سرطان)، تامژن سلامت پارس (تولید داروهای بیوتکنولوژی)، شتاب‌دهنده دانا (ﺗﺴﻬﯿﻞ و ﺗﺴﺮﯾﻊ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻧﯿﺎزﻫﺎی ﺑﯿﻤﺎران ﻧﺎدر)، کارایاخته تجهیز آزما (ﭘﺮوژه کارتی سل تراپی ﺑﺮای درﻣﺎن ﺑﯿﻤﺎری سرطان خون)، نوین دارو زیست فناور هراز (تولید داروهای مشتق از پلاسما) و لایف اند می (ﺗﺴﺖ ژﻧﺘﯿﮑﯽ) را در نمایشگاه جنبی بیست و یکمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران به نمایش گذاشتند.

در حاشیه این نمایشگاه، علی ابطحی مدیرعامل هیتکو در گفت‌وگو با فانا با اشاره به اینکه هیتکو در زمینه سلامت و هر آن چیزی که با سلامت ارتباط دارد اعم از غذا، دارو، مکمل، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی ورود کرده است و فعالیت می‌کند، افزود: شعار هیتکو این است "ما معتقدیم حتی اندیشیدن به سلامت جامعه امری مقدس است". ما سعی کرده‌ایم در هر زمینه‌ای که ورود می‌کنیم، بالاترین کیفیت را داشته باشیم. قانع کردن شرکت‌های خارجی برای تولید تحت لیسانس در ایران کار ساده‌ای نیست. همچنین در هر زمینه‌ای که اقدام به تولید کرده‌ایم، محصولاتمان هم از نظر کیفیت و هم از بسته‌بندی قابلیت رقابت در بازارهای جهانی است.

وی گفت: ما سعی کرده‌ایم محصولاتی جایگزین محصولات خارجی در بازار ایران شوند که بتوانند به معنای واقعی و از همه نظر جای خالی آنها را پر کنند. خنثی کردن تحریم یعنی ما خارجی‌ها را هرچه بیشتر در تولیدات خودمان مشارکت دهیم. سیاست ما به این صورت است که هر یک از شرکت‌های دانش‌بنیان ما که بتوانند محصول خود را وارد بازار کنند به هلدینگ هیتکو منتقل می‌شوند.

ابطحی خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل فعلی هیتکو یعنی کمبود نقدینگی، مختص به این هلدینگ نیست و همه شرکت‌های فعال در حوزه سلامت با آن مواجه هستند که بسیار امیدوارم این مشکل در دولت جدید برطرف شود.

وی ابراز امیدواری کرد که شرکت رستا ایمن دارو، زیرمجموعه هلدینگ هیتکو بتواند امسال ۲۰ داروی جدید را تولید کند.

همچنین پژمان شیرازیان مدیرعامل هلدینگ دیان دارو در گفت‌وگو با فانا با اشاره به اینکه وقتی هلدینگ هیتکو از تولید تحت لیسانس برندهای درجه یک به سمت تولید حرکت کرد منتظر حمایت دولت بود، توضیح داد: سال قبل برای پروژه بیماری‌های نادر با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرارداد بستیم اما متاسفانه به دلیل کمبود منابع هیچ امیدی به معاونت علمی نداریم و خودمان در حال توسعه این پروژه هستیم.

وی افزود: در زمینه فیلرهای تزریقی، بخش عمده‌ای از نیاز بازار وارداتی است و ما به سمت تولید این محصولات رفته‌ایم. همچنین به سمت محصولات لبه علم مانند کارتی سل تراپی و پلاسمای هایپرایمیون رفته‌ایم اما در برخی حوزه‌ها نیاز به حمایت داریم که متاسفانه یا منابع مالی وجود ندارد یا تعداد شرکت‌های مدعی فعالیت در این حوزه‌ها آنقدر زیاد است که عملا منابع موجود کفاف فعالیت همه این شرکت‌ها را نمی‌دهد.

شیرازیان خاطرنشان کرد: از زمانی که هیتکو به حوزه تولید و فناوری‌های جدید ورود کرده، شاهد بازگشت تعدادی از نخبگان به کشور هستیم و مثلا فردی را داریم که در یک آزمایشگاه کریسپر که نخستین ژن درمانی هموفیلی در آن توسعه یافت، کار کرده است. این افراد نیاز به حمایت دارند و اگر این حمایت صورت نگیرد مجددا از کشور خواهند رفت.

به گفته وی حدود ۱۰۰ نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه هلدینگ دیان دارو در حال کار هستند. برخی از محصولات ضدسرطان هلدینگ امسال وارد بازار خواهند شد. ضمن اینکه محصولات مشتق از پلاسمای هایپرایمیون شامل سرم ضدهاری و هپاتیت هم امسال وارد بازار خواهند شد.
 

 

 

 

 

 

 

 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شرکت های برگزیده