جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ , 6 Sep 2024
تورنزو (®Torenzo) راهکار درمانی نوین است که برای بیماران مبتلا به ام‌اس و کولیت اولسراتیو توسط داروسازی دکتر عبیدی تولید شده و در دسترس بیماران قرار گرفته است. این داروی خوراکی ریسک عود در بیماران ام‌اس را تا ۴۸ درصد و علائم بیماری کولیت اولسراتیو را تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد.
کاهش ۴۸ درصدی ریسک عود در بیماران ام‌اس و بهبود ۶۰ درصدی علائم در بیماران کولیت اولسراتیو
به گزارش فانا، سیدامیر رضویان مدیرعامل شرکت داروسازی دکتر عبیدی در زمینه تولید تورنزو (®Torenzo) گفت: «این دارو با نام علمی اوزانیمود (Ozanimod)، یک درمان خوراکی موثر، ایمن و با کیفیت است که تنها با یکبار مصرف در روز ریسک عود را در بیماران ام‌ اس کاهش می‌دهد. همچنین تورنزو (®Torenzo) باعث بهبود چشم‌گیر علائم در بیماران مبتلا به کولیت اولسراتیو ‌می‌شود.»

ام‌‌اس و کولیت اولسراتیو در دسته‌‌ بیماری‌های خودایمنی التهابی طبقه‌بندی می‌شوند که در آنها سیستم ایمنی بدن به دلایل نامعلوم به سلول‌های سالم حمله کرده و باعث ایجاد آسیب و التهاب به ترتیب در سیستم عصبی مرکزی (مغز و نخاع) و روده می‌شود. تورنزو (®Torenzo) به عنوان داروی خط اول و دوم در درمان انواع عودکننده بیماری ام‌اس در بزرگسالان تجویز می‌شود. افزون‌براین، تورونزو (®Torenzo) در مقایسه با داروهای مشابه به شکل اختصاصی عمل می‌کند. به‌شکلی که نیاز به پایش قلبی اولیه و ریسک عوارض جانبی در بیماران را کاهش می‌دهد.

در بیماری کولیت اولسراتیو فعال متوسط تا شدید، تورنزو (®Torenzo)  می‌تواند به عنوان داروی خط اول درمان پس از داروهای آمینوسالیسیلات، استروئید و تیوپورین استفاده شود و با کاهش التهاب به بهبود سریع علائم کمک کند. تورنزو (®Torenzo) با اثربخشی مطلوب و سهولت در مصرف نقش موثری در افزایش کیفیت زندگی بیماران ایفا می‌کند.

اوزانیمود (Ozanimod) در سال ۲۰۲۰ مورد تائید سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) قرار گرفته است که در بازه زمانی کمتر از سه‌ سال در ایران با نام تجاری تورنزو (®Torenzo) توسط داروسازی دکتر عبیدی تولید و عرضه شده است.

داروی تورنزو (®Torenzo) مورد تائید سازمان غذا و دارو ایران است و در حال حاضر با نسخه پزشک در داروخانه‌های سراسر کشور در دسترس بیماران است.

درباره داروسازی دکتر عبیدی

داروسازی دکتر عبیدی نخستین داروسازی ایران است که با بیش از هفتاد و پنج سال سابقه، میراث‌دار کیفیت و نوآوری در صنعت داروسازی کشور به شمار می‌آید. داروسازی دکتر عبیدی با رعایت دقیق عوامل موثر بر کیفیت دارو و ارائه راهکارهای درمانی موثر و مورد نیاز برای ارتقای سطح سلامتی جامعه، همواره و در هر شرایطی در کنار همه ایرانیان بوده و خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده