جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ , 18 Oct 2024
شریعتی در گفت‌وگو با فانا خبر داد:

اوزان در حال ثبت 3 دارو برای واردات

قیمت‌گذاری دارو و تجهیزات پزشکی نیاز به تجدیدنظر دارد
معاون دارویی شرکت اوزان گفت: در حال طی مراحل ثبت واردات 3 داروی جدید هستیم.
اوزان در حال ثبت 3 دارو برای واردات
به گزارش خبرنگار فانا، محمد شریعتی افزود: شرکت اوزان در حال حاضر در سه حوزه تامین تجهیزات پزشکی، تولید آمالگام دندانپزشکی و واردات فوریتی دارو فعالیت می‌کند و قرار است به زودی در حوزه واردات برنامه‌ریزی شده دارو نیز فعالیت خود را آغاز کند.
 
وی گفت: شرکت اوزان نیز مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر از دولت بابت خدماتی که ارائه کرده طلب دارد و عدم پرداخت به موقع این طلب باعث شده تا مجبور به اخذ تسهیلات بانکی به منظور تامین نقدینگی موردنیاز شرکت شویم که این کار در نهایت باعث افزایش قیمت تمام شده خدمات و متضرر شدن مصرف‌کنندگان می‌شود.
 
خبرنگار فانا با محمد شریعتی، معاون دارویی شرکت اوزان گفت‌وگویی انجام داده که متن آن به شرح زیر است:
 
ابتدا درباره شرکت اوزان و فعالیت‌های آن توضیح دهید.
 
شرکت اوزان یک شرکت قدیمی با سابقه حدودا 50 ساله بوده که در حوزه تجهیزات پزشکی از سابقه خوبی برخوردار است. ما در زمینه تولید آمالگام دندانپزشکی نیز فعالیت می‌کنیم و در عین حال در حوزه واردات فوریتی دارو نیز فعال هستیم. واردات فوریتی دارو نیز براساس نیاز و کمبود بازار داروی کشور و براساس فراخوان وزارت بهداشت انجام می‌شود. از سوی دیگر به تازگی پروسه ثبت 3 داروی جدید را آغاز کرده‌ایم که این 3 دارو از داروهای مهم و موردنیاز کشور هستند. بعد از ثبت این سه دارو نسبت به واردات برنامه‌ریزی شده آنها نیز اقدام خواهیم کرد.
 
این 3 دارو در چه حوزه‌هایی هستند؟
 
داروهای غدد است.
 
در حال حاضر چه تعداد دارو وارد می‌کنید؟
 
اوزان تاکنون در زمینه واردات فوریتی دارو فعالیت بوده است و این کار نیز براساس نیاز بازار و فراخوان وزارت بهداشت انجام شده است. با این حال با توجه به سیاست‌های سازمان غذا و دارو مبنی بر محدودسازی واردات فوریتی دارو، به حوزه ثبت دارو نیز ورود کردیم تا بتوانیم در زمینه واردات برنامه‌ریزی شده دارو نیز فعالیت کنیم. با این ثبت 3 داروی یادشده اوزان عملا صاحب IRC این داروها خواهد شد.
 
این 3 دارو قرار است از کجا وارد شوند؟
 
این 3 دارو مربوط به کشورهای اروپایی هستند اما جزئیات بیشتر درباره آنها بعدا اعلام خواهد شد.
 
وضعیت مطالبات شما از دولت چگونه است؟
 
ما نیز مانند بسیاری از شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی دیگر از دولت مطالبات زیادی را داریم که بیشتر این مطالبات نیز مربوط به مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی هستند. عدم پرداخت به موقع مطالبات ما باعث کمبود نقدینگی موردنیازمان شده و این باعث شده تا مجبور به استفاده از تسهیلات بانکی شویم که نرخ‌های بهره بالایی هم دارند. این اتفاق در نهایت به ضرر مصرف‌کنندگان می‌شود چون قیمت تمام شده خدمات ما را بالا می‌برد. به نظر من باید در نحوه قیمت‌گذاری فعلی تجدیدنظر شده و خواب سرمایه نیز در قیمت‌گذاری‌ها لحاظ شود.
 
و نکته پایانی...
 
اوزان هم‌اکنون روی شناسایی داروهای هایتک و موردنیاز کشور جهت واردات متمرکز شده است که البته این داروها فاقد مشابه تولید داخل نیز هستند. به دنبال واردات داروهایی هستیم که امکان ورود آنها به فهرست فارماکوپه نیز وجود داشته باشد. در همین راستا در حال شناسایی منابع متنوعی جهت واردات هستیم و کار خود را در این حوزه با ثبت 3 دارو شروع کرده‌ایم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده