جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ , 18 Oct 2024
عبدوس در گفت‌وگو با فانا تشریح کرد:

تازه‌ترین جزئیات درباره پرونده رامین و طلب هلال احمر از وی

با همه دوستم اما مطالباتمان مصالحه‌بردار نیست
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: درباره پرونده آقای یاسین رامین پیغام‌های زیادی از برخی افراد به ما داده شده اما این پیغام‌ها تاثیری روی ما ندارد و از احقاق حق هلال احمر در این زمینه عقب‌نشینی نخواهیم کرد.
تازه‌ترین جزئیات درباره پرونده رامین و طلب هلال احمر از وی
مهدی عبدوس در گفت‌وگو با خبرنگار فانا درباره آخرین وضعیت پرونده یاسین رامین توضیح داد: آقای رامین چندین سال در آلمان زندگی کرده و تابعیت این کشور را هم داشته است. علی‌الظاهر در مدیریت وقت تشخیص داده می‌شود که ایشان در سال 1388 مدیرعامل شرکت رشد آلمان شوند. شرکت رشد در زمان جنگ متعلق به بنیاد مستضعفان بوده و نیازهای کشور را تامین می‌کرده است و بعدا این شرکت به سازمان هلال احمر منتقل شد.

وی افزود: در زمان مدیرعاملی ایشان در شرکت رشد آلمان سفارش‌هایی به این شرکت برای خرید یک سری اقلام و تجهیزات مربوط به دیالیز داده می‌شد و این شرکت نیز این اقلام را تامین می‌کرد. در ادامه اختلاف حساب‌هایی به وجود می‌آید که ایشان ادعاهایی را در این زمینه مطرح کردند و ما نیز ادعاهایی را مطرح کردیم. در نهایت و پس از گفت‌وگوها و جلسات متعدد به نتیجه‌ای نرسیدیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر آقای رامین با توجه به قوانین کشور آلمان کل سهام شرکت رشد را به نام خودش می‌زند که به نظر می‌رسد در این زمینه در دوره مدیریت قبلی وکالتی به ایشان داده شده است که البته بحث حقوقی مربوط به آن پیچیده است. در هر صورت هلال احمر از سال 90 یا 91 دیگر هیچگونه کارکرد تجاری با شرکت رشد نداشته اما این اختلاف حساب‌ها کماکان به قوت خود باقی مانده‌اند که یکی دو مورد آن هم سنگین است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما در حال شکایت در آلمان هستیم که چرا آقای رامین شرکت رشد را به نام خودش زده است. بهرحال کارشناسان به نتیجه رسیدند و در نهایت هم قرار 29 میلیارد تومانی برای ایشان صادر شد که از تامین آن عاجز ماندند و بازداشت موقت شدند. در حال حاضر دادگاه همچنان ادامه دارد و کارشناسان قوه قضاییه در حال بررسی پرونده هستند.

عبدوس افزود: چندین شرکت دیگر هم از این گپ ارز و بالا و پایین رفتن ارز استفاده کردند و اختلاف حساب‌هایی با هلال احمر پیدا کردند. همینجا اعلام می‌کنم همانطور که پیگیری پرونده آقای رامین را مشاهده کردند، مطمئن باشند بنده به عنوان مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی و به نمایندگی از جمعیت هلال احمر تمام این موارد را پیگیری خواهم کرد. حداقل یکی از این افراد وقتی شرایط آقای رامین را دید، آمد و چک گذاشت و پرداخت بدهی خود را قبول کرد. ما در جهت احقاق حق هلال احمر و مردم پیگیر جدی این پرونده‌ها هستیم چرا که هلال احمر برندی شناخته شده و مورد اعتماد در جهان است و باید در حفظ این اعتماد بکوشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که چنین اتفاقاتی دوباره تکرار نشوند؟ اظهار کرد: اگر خاطرتان باشد در شرایطی که نوسان نرخ ارز شدید در کشور رخ داد برخی مسائل در این زمینه نیز در همه دستگاه‌ها رخ داد که باید تلاش کنیم از رخ دادن دوباره آنها جلوگیری کنیم. بهرحال من به شخصه به هیچ عنوان مسامحه نمی‌کنم و البته به من از جاهای زیادی پیغام هم داده‌اند اما همه بنده را می‌شناسند و من با همه دوست هستم اما مساله مطالبات هلال احمر اصلا مصالحه‌بردار نیست و قاطعانه پرونده را تا نتیجه‌گیری ادامه خواهیم داد.

او درباره رقم مطالبات بدهکاران دیگر به سازمان تدارک عنوان کرد: همین قدر بگویم که ما پرونده‌های دیگری نیز از بدهکاران به هلال احمر داریم که انشالله درباره آنها نیز به نتیجه خواهیم رسید. البته میزان بدهی آنها کمتر از بدهی آقای رامین است. در این راستا اصلا به دنبال بازی تبلیغاتی و سیاسی نیستیم.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بد نیست بدانید 90 درصد پرونده آقای رامین مربوط به دارو نبوده بلکه مربوط به تجهیزات و اقلام مرتبط با دیالیز بوده است. بهرحال پولی رفته است و باید ایشان پول را برگرداند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده