يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ , 20 Oct 2024
نجفی:

تشکیل هلدینگ آوا سلامت قانونی نیست

جدا به قیمت‌گذاری دارو معترضیم
عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران گفت: تشکیل هلدینگ آوا سلامت قانونی نیست.
تشکیل هلدینگ آوا سلامت قانونی نیست
به گزارش خبرنگار فانا، محمود نجفی عرب امروز صبح در مراسم صبحانه کاری با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهاراتی را مطرح کرد که مهمترین محورهای اظهارات او به شرح زیرند:

- تشکیل هلدینگ آوا سلامت قانونی نیست و وزارت بهداشت به نحوی وارد حوزه بخش خصوصی شده است.

- عمده 145 هزار تخت بیمارستانی موجود در کشور در اختیار دولت و شبه دولت است و تنها حدود 13 تا 14 هزار تخت در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.

- مطالبات شرکتهای دارویی از دولت سال قبل  1500 میلیارد تومان بود که الان به 2800 میلیارد تومان رسیده است یعنی بدهی دولت به شرکتهای دارویی 55 درصد افزایش یافته است. گردش مالی بخش خصوصی فلج شده است. این مطالبات از سال 93 تاکنون است. در حوزه تجهیزات نیز رقم سنگینی دولت به شرکتها بدهکار است.

- در حوزه تولید دارو حضور بخش دولتی و شبه دولتی چشمگیر است. حتی در داروخانه ها بیش از 50 درصد خرده فروشی دارو در اختیار دولت است.

- در زمینه قیمت گذاری دارو مشکلات زیادی وجود دارد. هر سال نیز این مشکلات ادامه دار است. به قیمت گذاری دارو جدا معترضیم. عرضه به شدت مثبت تر از تقاضاست.

- در دارو به استناد قانون در خرید مواد و ... معاف از مالیات بر ارزش افزوده نیستیم ولی مصرف کننده معاف است و این به ضرر صنعت است و نمی توانیم آن را در قیمت ها نیز لحاظ کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده