يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ , 20 Oct 2024
رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران می گوید: وزارت بهداشت نزدیک 5 هزار میلیارد تومان به شرکت های بخش دارو و تجهیزات پزشکی بدهی دارد که عمده آن به بخش خصوصی و شبه دولتی است؛ به گفته او هم اکنون این وزارتخانه 3 هزار میلیارد تومان در حوزه دارو و 2 هزار میلیارد تومان در حوزه تجهیزات پزشکی بدهی دارد.
بدهی 5000 میلیارد تومانی وزارت بهداشت به شرکت‌ها
به گزارش فانا، محمد نجفی عرب می گوید: علاوه بر اینها وزارت بهداشت در پرداخت کارانه حوزه های پزشکی، پرستاری و... هم عقب است و بدهکاری هایی دارد. البته از طرف دیگر مطالباتی را هم از بیمه ها دارد، سازمان تامین اجتماعی، بیمه سلامت و... بدهی های سنگینی را به بیمارستان ها دارند و از آن طرف بیمه ها مثل سازمان تامین اجتماعی مطالباتی را از دولت دارند و در کل یک چرخه معویب و پیچیده ای شکل گرفته است که به همه بخش های بهداشت و سلامت ضربه وارد کرده است.
 
او می گوید: نظر مسئولان وزارت بهداشت این است که اگر تجمیع بیمه ها صورت گیرد و منابع آنها در اختیار این وزارتخانه باشد آنها می توانند منابع را مدیریت کنند و به موقع دریافت ها و پرداخت ها را صورت دهند و این چالش های کنونی به وجود نخواهد آمد.
 
رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران در ادامه به بحث نه، بیست و هفتم طبق قانون اشاره می کند و می گوید: سازمان تامین اجتماعی و شرکت های بیمه وظیفه دارد نه؛ بیست و هفتم درآمدشان را صرف حوزه سلامت کنند یعنی برای بخش درمان هزینه کنند و وزارت بهداشت می گوید که سازمان تامین اجتماعی و ... این عدد را اختصاص نمی دهند و اگر به این قانون عمل شود بخش زیادی از مشکل حل خواهد شد.
 
او با اشاره به اینکه حالا مسئولان وزارت بهداشت به دنبال آن هستند که در قانون برنامه ششم این مشکلات را حل کنند، می گوید: در برنامه ششم قرار است مدیرت سهم حوزه سلامت از بیمه ها را برعهده وزارت بهداشت قرار دهند و این منابع در اختیار این وزارت خانه قرار گیرد یعنی آن نه، بیست هفتم درآمد تامین اجتماعی و سازمان های بیمه به وزارت بهداشت اختصاص پیدا می کند تا آنها در حوزه سلامت هزینه کنند، در حقیقت مدیریت منابع در اختیار وزارت خانه قرار می گیرد. تا جایی که من مطلع هستم تقریبا در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این باره به جمع بندی رسیده اند و نظرات اعضا نسبت به این موضوع مثبت است در نتیجه اگر این قانون شود لازم و الاجرا خواهد شد با این اتفاق مسئولان وزارت بهداشت معتقدند که از این پس برای ادامه طرح تحول سلامت می توانند منابع بیشتری در اختیار داشته باشند و طرح را بهتر پیش ببرند.
 
منبع : سایت خبری اتاق تهران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده