جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
پیرصالحی در گفت‌وگو با فانا مطرح کرد:

دو اولویت اصلی داروپخش در سال جاری

از میزان اصلاح قیمت‌ها راضی نیستیم/زیانده بودن حدود نیمی از محصولات داروپخش
مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش دو اولویت اصلی این شرکت را در سال جاری بازسازی و نوسازی خطوط قدمی و اصلاح سبد کالای شرکت اعلام کرد.
دو اولویت اصلی داروپخش در سال جاری
مهدی پیرصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار فانا در پاسخ به این سوال که شرکت کارخانجات داروپخش در حال حاضر چه طرح‌های توسعه‌ای را در دست اجرا دارد؟ توضی حداد: فعلا طرح توسعه جدیدی را در دست اجرا نداریم و اولویت اصلی ما برای امسال بازسازی و نوسازی خطوط قدیمی و اجرای پروژه‌های مرتبط با این حوزه است. ضمن اینکه طرح‌هایی مثل تولید داروهای ضدسرطان نیز از قبل در تیپیکو رده شده بودند.
 
وی افزود: از سوی دیگر اصلاح سبد کالای شرکت هم یکی دیگر از اولویت‌های امسال داروپخش است؛ بطوریکه قصد داریم یک سری از داروهای زیانده خود را حذف کنیم و تولید داروهای سودده را نیز افزایش دهیم. این موضوع در دست بررسی است.
 
پیرصالحی درباره بازدید هیات‌های خارجی از شرکت کارخانجات داروپخش و مذاکره با شرکت‌های خارجی برای همکاری در دوران پسابرجام نیز توضیح داد: به‌هرحال داروپخش به عنوان بزرگترین شرکت داروسازی کشور همیشه یکی از سایت‌های بازدید هیات‌های خارجی چه سیاسی و چه اقتصادی بوده است اما هنوز مذاکره جدی را با هیچ شرکتی نداشتیم اما یکی از برنامه‌های همیشگی ما مذاکره با شرکت‌های خارجی جهت همکاری و مشارکت است و اگر گزینه مناسبی پیدا شود حتما از آن استقبال می‌کنیم.
 
مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش درباره آخرین وضعیت قیمت دارو و اصلاح آن در سال جاری توضیح داد: بحث قیمت یکی از معضلات اساسی صنعت دارو است. شرکت کارخانجات داروپخش حدود 360 قلم دارو دارد که شاید بیش از نیمی از این محصولات زیانده باشند. البته در چند وقت اخیر قیمت تعداد بسیار کمی از محصولاتمان اصلاح شده است ولی اصلاحات انجام شده نیز در حد بعضا 10 درصد بوده که اصلا موثر نخواهد بود. بد نیست بدانید که برخی از کالاهای ما تا 100 درصد زیانده هستند. در مجموع می‌توانیم بگویم که برخی اصلاحات قیمتی انجام شده مناسب نبوده و از آن راضی نیستیم. قیمت عمده داروها امسال نسبت به سال قبل تغییر نکرده است.
 
وی گفت: ما تنها به منظور تامین نیاز بازار به تولید این محصولات ادامه می‌دهیم. اگر تولید برخی از این داروها را متوقف کنیم، وزارت بهداشت مجبور به تامین این داروها از خارج با 10 تا 15 برابر قیمت فعلی می‌شود و اگر اصلاح قیمتی مناسبی در خصوص محصولات داخلی صورت نگیرد همان هزینه باید صرف واردات دارو شود.
 
مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش تاکید کرد: مذاکرات قیمتی با سازمان غذا و دارو همیشه وجود داشته و ادامه نیز خواهد داشت. الان نیز با جدیت این موضوع را در حال پیگیری هستیم و از قیمت‌های کنونی اصلاح راضی نیستیم.
 
او درباره اجرای پروژه‌های بازسازی و نوسازی در کارخانجات داروپخش نیز عنوان کرد: هدف از بازسازی و نوسازی ارتقای GMP در شرکت است و با توجه به اینکه داروپخش حدود 50 سال سابقه دارد و سال‌ها در حال تولید است از حدود 8 سال پیش پروژه‌های بازسازی و نوسازی در این شرکت شروع شد و هر سال نیز تعدادی از این پروژه‌ها اجرا شده است و امسال نیز بازسازی 7 بخش را در دستورکار داریم.

وی همچنین برنامه فروش امسال شرکت کارخانجات داروپخش را حدود 420 میلیارد تومان اعلام کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده