سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ , 1 Oct 2024
موازی‌کاری بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی باعث شد که ۳۴ شرکت ایرانی فعال در حوزه سلامت نتوانند در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی-دارویی ازبکستان (UZMEDEXPO) شرکت کنند.
آبروریزی در نمایشگاه تجهیزات پزشکی-دارویی ازبکستان
به گزارش خبرنگار فانا، نمایشگاه UZMEDEXPO 2024 در حالی از ۱۸ تا ۲۰ سپتامبر (۲۸ تا ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۳) در تاشکند، پایتخت ازبکستان برگزار شد که قرار بود تعدادی از شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه سلامت نیز با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در این نمایشگاه شرکت کنند اما با وجود ثبت‌نام و پرداخت هزینه به دلیل ناهماهنگی‌های اداری، عدم دریافت ویزا و عدم دریافت حمایت موفق به حضور در این نمایشگاه نشدند و فرصت طلایی توسعه صادرات به ازبکستان را از دست دادند.

با این وجود ۱۲ شرکت ایرانی از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در نمایشگاه ازبکستان شرکت کردند. با این حال اغلب غرفه‌داران به دلیل ناهماهنگی در پرواز این شرکت‌های دانش‌بنیان، مراسم افتتاحیه این رویداد را از دست دادند و ظهر روز نخست برگزاری نمایشگاه به تاشکند رسیدند.

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری اعلام کرده بود که این نمایشگاه در فضایی به وسعت چهار هزار مترمربع در مرکز نمایشگاهی تاشکند برگزار می‌شود و متراژ اولیه پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ۹۰ مترمربع است که با توجه به برنامه صندوق برای حضور ۱۵ شرکت در این پاویون، به هر شرکت دانش‌بنیان شش متر اختصاص خواهد یافت.

با این حساب، بیشتر شرکت‌هایی که برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده و هزینه پرداخت کردند موفق نشدند در این نمایشگاه شرکت کنند و پاویون صندوق نوآوری و شکوفایی به نام پاویون ایران در این نمایشگاه عملا خالی ماند!

همچنین شرکت‌هایی که با وجود پرداخت هزینه موفق به حضور در نمایشگاه نشدند، هنوز نتوانسته‌اند مبالغ پرداختی خود را از آژانس پیمانکار پس بگیرند و پرداخت این مبالغ هر روز به بهانه‌های مختلف به تاخیر می‌افتد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده