شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ , 19 Oct 2024
کشفی جدید در علم بشریت توسط محققان اروپایی؛

طراحی بازوی مصنوعی که می‌تواند با فکر کاربر حرکت کند

مهندسان زیست‌دارو در حال تولید بازوی مصنوعی برای معلولین هستند که توانایی حرکت با فکر فرد را داشته و با مجموعه الکترودهای جایگذاری‌شده در ماهیچه‌های بیمار لمس را حس می‌کند.
طراحی بازوی مصنوعی که می‌تواند با فکر کاربر حرکت کند
به گزارش فانا به نقل از Science Daily؛ دانشمندان دریافته‌اند دست انسان اشیا را با ارسال پیام‌های مناسب آن به مغز حس می‌کند.سرپرست محققان این تحقیق بیان داشت: «ما روش ارسال اطلاعات به مغز را به گونه‌ای تغییر دادیم که با بدن انسان متناسب باشد و با این کار قادر به مشاهده مزایای بیشتر آن بودیم. در حال حاضر نیز در حال تولید بیشتر پیام‌های حقیقی زیستی هستیم».

این موضوع بدان معناست که داشتن یک بازوی مصنوعی باعث حس لمس چیزی نرم یا سخت، درک بهتر نحوه بلند کردن جسم و انجام کارهای خاصی می‌شود که با پنجه‌های فلزی بازوهای معمول غیرممکن است.

تهیه این بازو در حدود ۱۵ سال زمان برده است. این بازو بیشتر از موتورها و اجزای فلزی با پوسته سیلیکونی بر روی دست ساخته شده است. این بازو دارای باتری خارجی بوده و به یک رایانه متصل است.

به گفته محققان مجموعه حسگرهای الکترودی این بازو توانایی ارسال سیگنال مواردی بیش از حس لمس مانند درد و دما را به مغز دارد، هرچند کار اصلی این مجموعه حس لامسه است.

با اینکه گفته می‌شود این بازو تنها برای معلولینی کاربرد دارد که از ابرو به پایین دچار مشکلات هستند، اما به گفته محققان این تحقیق را می‌توان برای معلولینی که در بالاتر از ابرو نیز دچار  مشکل هستند کاربرد دارد.
منبع : خبرگزاری راه دانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده