جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ , 18 Oct 2024
مولائی در گفت‌وگو با فانا خبر داد:

صادرات 3 تن ماده موثره فاران شیمی به هند

مذاکره با کانادا و روسیه برای صادرات
مدیر بازاریابی و فروش شرکت داروسازی فاران شیمی از صادرات 3 تن ماده موثره توسط این شرکت به هند طی سال جاری خبر داد.
صادرات 3 تن ماده موثره فاران شیمی به هند
به گزارش خبرنگار فانا، اکبر مولائی افزود: شرکت داروسازی فاران شیمی از معدود شرکت‌هایی است که کل زنجیره تولید دارو را در اختیار دارد، یعنی از مرحله پیش از تولید ماده موثره تا مرحله تولید محصول نهایی و حتی پخش محصول در اختیار شرکت فاران شیمی است.

وی با اشاره به اینکه شرکت فاران شیمی در حال حاضر بدون احتساب دوز 10 محصول مختلف و با احتساب دوز 20 محصول را در دست تولید دارد، عنوان کرد: امسال تاکنون دو شربت تنتور و متادون را تولید و روانه بازار کردیم. در ادامه سال نیز و پس از اخذ تائیدیه‌های سازمان غذا و دارو، استامینوفن کدوئین‌دار تولیدی فاران شیمی را وارد بازار خواهیم کرد.
 
خبرنگار فانا با اکبر مولائی، مدیر بازاریابی و فروش شرکت داروسازی فاران شیمی گفت‌وگویی انجام داده که متن آن به شرح زیر است:
 
ابتدا درباره شرکت داروسازی فاران شیمی توضیح دهید و اینکه در چه حوزه‌ای فعال است؟
 
شرکت داروسازی فاران شیمی از سال 1391 به صورت جدی وارد صنعت دارو شد. پیش از آن به عنوان تولیدکننده پیش‌سازها و مواد اولیه مورد استفاده در صنعت دارو فعال بودیم. از سال 1391 که شرکت فاران شیمی به زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ اضافه شد، مجموعه گلرنگ این دیدگاه را دنبال کردند که شرکت فاران شیمی در مرحله اول به صورت جدی روی گروه داروهای ترک اعتیاد و داروهای ضددرد کار کند. در حال حاضر نیز تقریبا تمام داروهای رسمی موجود و در حال تولید در ایران را در حوزه ترک اعتیاد و ضددرد در شرکت تولید می‌کنیم. در آینده نیز برنامه‌هایی برای تولید دارو در حوزه‌هایی مانند تنفسی و دیالیز را داریم.
 
فاران شیمی در حال حاضر چه تعداد دارو تولید می‌کند؟
 
بدون احتساب دوز 10 محصول و با دوزهای مختلف 20 محصول را در حال تولید داریم.
 
محصول جدیدی را امسال روانه بازار کرده و یا خواهید کرد؟
 
از ابتدای سال شربت شربت تنتور و شرکت متادون را تولید و در بازار عرضه کردیم. شربت تنتوراپیوم قبلا یک تولیدکننده داشت که ما نیز دومین تولیدکننده این محصول شدیم و با ورود ما به بازار مشکل تامین این دارو نیز حل شد. در زمینه تامین شربت متادون مشکلی وجود نداشت و ما نیز وارد بازار این محصول شدیم. برای شش ماهه دوم امسال نیز تولید شربت بوپرنورفین نالوکسان که داروی ترکیبی است را در دستورکار داریم. همچنین داروی استامینوفن کدوئین‌دار را نیز پس از اخذ تائیدیه‌های لازم از سازمان غذا و دارو شروع خواهیم کرد.
 
کارخانه کجا واقع شده و چه تعداد نیروی کار دارد؟
 
کارخانه فاران شیمی در شهرستان تویسرکان از توابع همدان واقع بوده و هم‌اکنون حدود 170 نفر نیروی کار مستقیم دارد.
 
در زمینه صادرات نیز فعالیت دارید؟
 
بله هم‌اکنون در زمینه صادرات نوسکاپین فعال هستیم و یک قرارداد 3 تنی صادرات به هند نیز داریم که تاکنون یک تن آن صادر شده و مابقی نیز در ادامه سال صادر خواهد شد. صادرات مواد اولیه نارکوتیک‌ها تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی انجام می شود و در این زمینه نیز با کشورهای کانادا و روسیه در حال مذاکرات جدی هستیم.
 
نظر شما درباره توزیع داروهای مخدر در داروخانه‌ها چیست؟
 
اگر کنترل‌های لازم در این زمینه صورت نگیرد، قطعا نگرانی‌هایی وجود خواهد داشت اما وزارت بهداشت در راستای این آزادسازی، یک سری اقدامات اجرایی هم انجام داده است. هم‌اکنون عملیاتی شدن سه سامانه نظارتی در حال پیگیری است که با اتصال این سه سامانه به یکدیگر هر دارویی به صورت یونیک و یکتا قابل رهگیری خواهد بود و جای نگرانی از بابت سوءاستفاده احتمالی وجود نخواهد داشت.
 
در زمینه تامین مواد اولیه موردنیازتان مشکلی وجود دارد؟
 
ما از معدود شرکت‌های داروسازی هستیم که از A تا Z تولید در اختیار خودمان است. به این معنی که مجوز استحصال تریاک را داریم و می‌توانیم مواد موردنیاز برای تولید ماده موثره را بدست بیاوریم و در ادامه نیز قابلیت تولید محصول نهایی و حتی توزیع آن را نیز داریم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده