جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
رئیس بخش جراحی قلب و عروق بیمارستان سان دیه گو در کالیفرنیا با اشاره به آخرین یافته های علمی در خصوص نحوه جراحی این بیماران گفت: درمان جراحی بیماران مبتلا به آمبولی های مزمن در کشور ایران در طول سالهای گذشته پیشرفت خوبی داشته است.
جراحان ایرانی پیشرفت خوبی در زمینه درمان آمبولی ریه دارند
به گزارش فانا، پرفسور مایکل مدنی روز جمعه در سخنرانی تخصصی سومین کنگره بین المللی بیماری‌های عروق ریوی که به صورت ویدئو کنفرانس از کشور امریکا انجام شد، اظهار داشت: با توجه آخرین یافته‌های علمی درمان اصلی بیماران مبتلا به آمبولی های مزمن جراحی است و باید متخصصان در این خصوص تمرکز و توجه کافی را داشته باشند.

وی افزود: برای انجام این اعمال جراحی نیاز به مراکز خاص متمرکز است که خوشبختانه در حال حاضر دو مرکز در شهرهای تبریز و تهران در کشور ایران فعال می‌باشد.
پروفسور مدنی گفت: به ازای هر ۵۰ میلیون نفر یک مرکز تخصصی بیماران عروق ریوی نیاز است که این موضوع نیز در ایران رعایت شده است.

وی با اشاره به توان علمی و تخصصی متخصصان بیماری‌های عروق ریوی در ایران اظهار داشت: سالانه حدود ۸۰۰ نفر بیمار جدید در سطح کشور ایران شناسایی می‌شود و شاهد پیشرفت‌های علمی مناسبی در رابطه با درمان این بیماران در ایران هستیم.
وی گفت: امیدواریم برگزاری این قبیل کنگره‌ها مقدمه مهم در راستای توسعه درمان این بیماران باشد.سومین کنگره بین المللی بیماری‌های عروق ریوی روز پنجشنبه با حضور متخصص‌های خارجی و داخلی در محل همایش‌های هتل پارس تبریز آغاز به کار کرد.

در این کنگره ۲ روزه متخصصانی از کشورهای آمریکا، فرانسه، جمهوری‌چک، اتریش، بلژیک، ایتالیا، ترکیه و ژاپن حضور دارند.
در طول این دو روز هفت پنل تخصصی با تمرکز بر مهمترین محورهای بیماری‌های عروق ریوی برگزار می‌شود.

بیماری‌های عروق ریوی شامل دو عنوان اصلی فشار خون ریوی و آمبولی ریوی که حوزه فشار خون ریوی در پنج دسته اصلی شامل فشار خون شریان ریوی، فشار خون ریوی ناشی از بیماری‌های قلب چپ، فشار خون ناشی از بیماری‌های درگیر کننده ریه مثل برونشیت مزمن، فشار خون ناشی از آمبولی های مزمن عروق ریه است که تلاش می‌شود در این کنگره مورد توجه قرار گیرد.

این کنگره دارای امتیاز بازآموزی است و شامل گروه‌های هدف متخصصین ریه، قلب، داخلی، زنان، رادیولوژی و پزشکان عمومی از سراسر کشور بوده ود همچنین امکان ثبت نام در محل برگزاری کنگره نیز برای علاقمندان میسر است.
منبع : خبرگزاری ايرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شرکت های برگزیده