جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باتوجه به اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) مرکز چشم و گوش حلق و بینی می باشد خرید پیشرفته ترین نوع دستگاه لیزیک و همچنین دستگاه OPG یا رادیوگرافی تخصصی فک برای بیمارستان در برنامه دانشگاه است.
تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) با پیشرفته ترین دستگاه ها در دستور کار است
به گزارش فانا، محمودرضا مرادی روز یکشنبه در جلسه اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) افزود: باتوجه به شرایط مالی دانشگاه در انجام پروژه ها در مراکز باید اولویت بندی شود و پروژه هایی که در دستور کار قرار می گیرند می بایست نیاز اولیه بیمارستان باشند.او گفت: اولویت اول بیمارستان امام خمینی (ره ) اوراژانس این مرکز است که دانشگاه مصم است هرچه سریعتر کار بهسازی و گسترش آن انجام شود.

وی اظهار داشت: تغییرات در نمای بیمارستان باتوجه به قدمت آن از دیگر اولویت های این مرکز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: با راه اندازی بیمارستان سوختگی در ماه های آینده و انتقال بخش سوختگی مرکز به بیمارستان سوختگی مسلما فضای بیشتری برای گسترش دیگر بخش ها از جمله بخش دیالیز فراهم می شود.

مرادی همچنین افزود: پروژه های نیمه تمام این مرکز نیز در صورت تامین اعتبار به سرانجام خواهد رسید.

مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: اورژانس بیمارستان مربوط به سال 1350 است و جوابگوی نیاز مرکز و بیماران نیست لذا اولین اقدام در مرکز بهسازی و گسترش فضای اورژانس است.

جواد امینی سامان همچنین افزود: هوشمندسازی تاسیسات، جابجایی پست برق، خرید دستگاه اکسیژن ساز و خرید چیلر  از اولویت های بعدی مرکز می باشد.

او گفت: اجرای پروژه تصفیه خانه باتوجه به تاکید وزارتخانه، آزمایشگاه سم شناسی باتوجه به مرکز مسمومیت بودن بیمارستان در استان، سیستم اطفاء حریق  و همچنین بهسازی نمای بیمارستان بسیار ضروری است و باتوجه بهسازی اورژانس و احتمال تخریب نما، نمای بیمارستان پس از بهسازی اورژانس انجام می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: خرید دستگاه لیزیک پیشرفته ، آندوسکوپ سینوس و دستگاه OPG یا رادیوگرافی تخصصی فک از اولویت های اصلی این مرکز است.

وی توضیح داد: جمع آوری انبارهای اقماری و ایجاد یک انبار واحد از دیگر موضوعاتی است که مدنظر بیمارستان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: بیمارستان امام خمینی (ره ) یکی از مراکز فعال در سطح استان است و سال گذشته 23 هزار و 385 عمل جراحی الکتیو در این مرکز انجام شده است.

بهمن روشنی افزود: نقشه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره ) آماده می باشد و اقدام های اولیه انجام شده است.
وی اضافه کرد: با رایزنی های انجام شده مقرر شد برای تصفیه خانه فاضلاب مراکز 70 درصد بودجه را وزارتخانه تامین کند بنابراین این موضوع نیز می تواند در دستور کار قرار بگیرد.

او گفت: در بخش دیالیز بیمارستان نیز علاوه بر مشکل فضای نامناسب با کمبود تخت مواجه هستیم و تعداد دستگاه ها هم باید افزایش یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه گفت: گسترش و بهسازی فضای بخش های مختلف بیمارستان از جمله اورژانس و دیالیز در صورتی انجام می شود که بخش سوختگی بیمارستان به بیمارستان سوختگی منتقل شود و بررسی های اولیه با حضور مشاورین انجام شود.

فریبرز ایمانی همچنین افزود: کارانه پزشکان تا خردادماه و کارانه پرسنل تا مهر ماه پرداخت شده است.

معاون غذا و دارو  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: در سال جاری یک دستگاه ماشین بیهوشی، توپوگرافی قرنیه، آنژیوگرافی چشم و آندوسکوپ سینوس تحویل بیمارستان داده می شود.

قباد محمدی افزود: در مورد دستگاه لیزیک در هفته جاری با همکاری خود در گروه چشم رایزنی های اولیه برای خرید انجام می شود.

او اظهار داشت: مشکل خاصی در بخش داروهای مصرفی وجود ندارد تنها اوستین و لنزهای چشمی است که مشکلاتی در این زمینه داریم و وابسته به اعتبارات است.

مشاور و رئیس دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در پایان این جلسه گفت: اولویت بندی در نیازها تاثیر بسزایی در انجام کارهای مهم این مرکز دارد.امید عبدی افزود: یکی از چالش های مهم، سیستم تصفیه خانه فاضلاب مراکز می باشد که باید در اولویت قرار بگیرد.
منبع : خبرگزاری ايرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شرکت های برگزیده