جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ , 18 Oct 2024
کبریایی زاده در گفت‌وگو با فانا تشریح کرد:

دلیل غیبت برخی هلدینگ‌ها و شرکت‌ها در ایران فارما 2016

نمایندگان CPHI نیامدند کاری می‌کنیم خودشان بیایند
رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران با اشاره به اینکه سندیکا زمینه حضور همه شرکت‌ها و هلدینگ‌ها را در دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما فراهم کرده بود، گفت: شاید عدم حضور برخی شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ دارویی در ایران فارمای امسال این بود که آنها انتظار چنین استقبالی را از نمایشگاه نداشتند.
دلیل غیبت برخی هلدینگ‌ها و شرکت‌ها در ایران فارما 2016
به گزارش خبرنگار فانا، دکتر عباس کبریایی زاده افزود: ارزیابی ما این است که بیش از 27 هزار نفر از دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما بازدید کردند و دیتابیس بسیار خوبی هم از مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه ایجاد شد.
 
خبرنگار فانا در پایان برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما گفت‌وگویی با دکتر عباس کبریایی زاده، رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران انجام داده که متن آن به شرح زیر است:
 
ارزیابی شما از برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما به مدت سه روز چیست؟
 
به لطف خدا نمایشگاه به خوبی برگزار شد و هم مشارکت ایرانی‌ها و هم شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه خوب بود. کاملا مشهود بود که شرکت‌ها در غرفه‌های خود مشغول مذاکرات تجاری با شرکت‌های دیگر برای همکاری‌های متقابل هستند. ارزیابی ما این است که براساس ثبت‌نام‌های صورت گرفته بیش از 27 هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند. دیتابیس خیلی خوبی هم از مشارکت کنندگان در نمایگاه ایجاد شد. در مجموع به نظر من این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی بود برای صنعت داروسازی کشور.
 
ما شاهد غیبت دو هلدینگ بزرگ دارویی کشور یعنی شفا و بهستان در دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما بودیم. برخی دیگر از شرکت‌های داروسازی هم در نمایشگاه حضور نداشتند. این اتفاق دلیل خاصی داشت؟
 
ما به عنوان سندیکا زمینه حضور همه را در نمایشگاه فراهم کرده بودیم. البته فقط هلدینگ شفا در نمایشگاه غایب نبود نبود، شرکت داروسازی کوثر و برخی دیگر هم در نمایشگاه حضور نداشتند. شاید تصور نمی‌کردند که چنین استقبالی از نمایشگاه صورت بگیرد و انشالله در سال‌های بعد در ایران فارما حضور خواهند داشت.
 
آیا این غیبت ناشی از وجود اختلاف‌نظر نیست؟
 
بالاخره داخل مجموعه‌های صنفی همیشه اختلاف نظرهایی وجود دارد اما نمایشگاه محل عرضه همه سلیقه‌ها است. به عنوان سندیکا استقبال می‌کنیم که همه در نمایشگاه حضور داشته باشند و مجری برگزاری نمایشگاه نیز مکلف بوده است زمینه حضور همه را فراهم کند و در این ارتباط هم خوب عمل کرده است. حالا اگر یک شرکت یا هلدینگ نخواسته و یا نتوانسته در نمایشگاه شرکت کند، بسته به سیاست‌های داخلی خودش بوده است.
 
برخی اعتقاد دارند بهتر است زنجیره دارو در نمایشگاه ایران فارما حضور داشته باشند و در این بین حتی حضور شرکت‌های پخش و واردات دارو نیز در ایران فارما می‌تواند به غنای برگزاری نمایشگاه کمک کند. نظر شما در این باره چیست؟
 
اگر واردکننده ای پروژه ای در زمینه انتقال دانش فنی داشته باشد، حتما در نمایشگاه حضور داشته است. واردکنندگانی را داشتیم که در این زمینه پروژه داشتند و در نمایشگاه نیز حضور داشتند. اما باید بگویم که ما نمایشگاه را با رویکرد ایجاد بستر برای مذاکرات توسعه فناوری در صنعت داروسازی کشور ایجاد کردیم و این هدف را دنبال می‌کنیم و قطعا موافق هستید که این مسیر را باید ادامه دهیم. اگر واردکنندگان نیز در همین مسیر برنامه‌هایی داشته باشند قطعا از حضور آنها در ایران فارما استقبال می‌کنیم.
 
حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه چطور بود؟
 
ایران فارما با رویکرد توسعه صنعت داروسازی کشور از نظر ارتقای توانمندی تولید و ارتقای کیفیت و توسعه خطوط تولید و همینطور توسعه صادرات برگزار شده است و طبیعتا شرکت‌ها با همین رویکرد در نمایشگاه شرکت کردند. لذا اگر شرکت‌های برندساز در نمایشگاه حضور نداشته اند به این دلیل است که برندشان در ایران در حال فروش است و دلیلی هم نیست که برای حضور آنها در نمایشگاه سرمایه گذاری خاصی کنیم.
 
برخی اعتقاد دارند که بهتر بود از مسئولان خارجی سطح بالاتری برای حضور در مراسم افتتاحه دعوت می‌شد. نظر شما در این باره چیست؟
 
وزیر بهداشت قبرس برای اینکه در ایران حضور داشت از ایشان برای حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دعوت کردیم. ما از روابط بین‌الملل وزارت بهداشت خواسته بودیم که از وزرای بهداشت کشورهای منطقه مانند عراق و روسیه برای حضور در ایران فارما دعوت کند و آنها هم دعوت کرده بودند ولی نتوانستند هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند. یکی از وزرایی که در ایران حضور داشت و در جمع ما حاضر شد و از ایشان هم تشکر می‌کنیم، وزیر بهداشت قبرس بود.
 
نمایندگان CPHI از نمایشگاه ایران فارما بازدید کردند؟
 
خیر ما از آنها دعوت کرده بودیم ولی متاسفانه حاضر نشدند.
 
برگزاری نمایشگاه به صورت سالانه قطعی شد؟
 
ما تلاشمان را می‌کنیم و قطعا نمایشگاه ایران فارما را نیز به صورت سالانه برگزار خواهیم کرد و نمایشگاه را نیز به شکلی برگزار می‌کنیم که مسئولان CPHI خودشان بیایند و ایران فارما را دنبال کنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده