جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان با بیان اینکه باشگاه محل ورزش است، گفت: باشگاه‌های بدنسازی حق فروش مکمل و دارو را ندارند.
به گزارش فانا، مهران زرگری اظهار کرد: باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام در سطح استان زنجان موظف به استفاده از مربیان دارای کارت مجاز هستند.

وی با بیان اینکه با باشگاه‌هایی که از این دستور تخطی کنند، برخورد جدی خواهد شد، اضافه کرد: در زمان فعالیت باشگاه‌ها، مدیران باشگاه و سرپرستان نیز موظف هستند تا در محل باشگاه حضور داشته باشند.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام همچنین تصریح کرد: افراد دیگر نباید به عنوان مدیر و مربی در باشگاه فعالیت کنند، چرا که سلامتی مردم و جوانان برای ما در اولویت نخست کاری است.

زرگری ادامه داد: در استان زنجان در ازای فعالیت هر باشگاه دو مربی داریم و اگر این باشگاه‌ها بدون مربی و سرپرست قانونی فعالیت کنند، در واقع خلاف قانون عمل کرده و با آنها برخورد صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سطح شهر زنجان در حال حاضر حدود 55 باشگاه فعالیت دارند، اضافه کرد: از این میزان 45 باشگاه در سطح شهر با مجوز فعالیت دارند و 10 باشگاه از این تعداد نیز بدون مجوز فعالیت می‌کنند.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان افزود: نظارت و بازرسی ما بر روی باشگاه‌های مجوز دار است و اصولا نیز نمی‌توان بر باشگاه‌های بدون مجوز نظارت کرد و این موضوع باعث به خطر افتادن سلامت جوانان می‌شود.

زرگری در ادامه در رابطه با تعداد مربیان مجوز دار این هیأت نیز اظهار کرد: در سال 94 تعداد مربیان دارای مجوز هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان 60 نفر و تعداد مربیان بانوان نیز 68 نفر است که موضوع قابل توجهی است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به فروش مکمل در برخی از باشگاه‌ها، اضافه کرد: فروش هرگونه مکمل و دارو در باشگاه‌های بدسنازی ممنوع بوده و ورزشکاران نباید نسبت به تهیه این اقلام در باشگاه‌ها، اقدام کنند.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان ابراز کرد: ورزشکاران برای تهیه مکمل‌های مجاز می‌توانند به داروخانه‌های سطح شهر مراجعه کرده و مکمل‌های مورد نظر خود را از این اماکن تهیه کنند.

زرگری با تاکید بر اینکه مطمئن‌ترین مکان برای ورزشکاران در تهیه این مکمل‌ها، داروخانه است، اظهار کرد: باشگاه ورزشی محل تمرین و ورزش کردن است و جای فروش دارو و مکمل نیست.

وی همچنین به دیگر مشکلی که در برخی از باشگاه‌های بدنسازی وجود دارد اشاره کرد و گفت: رژیم غذایی در باشگاه‌ها نیز تنها توسط پزشک و متخصص مربوطه باید ارائه شود.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان بیان کرد: مربیان حق ارائه هیچ گونه رژیم غذایی را در باشگاه‌ها ندارند و این موضوع در مورد فعالیت بانوان در این باشگاه‌ها با توجه به بالا بودن حساسیت این افراد، نمود بیشتری دارد.

زرگری با تاکید خود بر روی موضوع سلامتی و اهمیت آن برای هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان، تصریح کرد: اگر برای حل مشکلات باشگاه‌های فاقد مجوز و همچنین دیگر مشکلات به مسؤولان امر در هیأت مراجعه شود، به یقین کمک‌هایی خوبی صورت خواهد گرفت.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات و همچنین امکاناتی چون کاهش هزینه مصرف انرژی و ... از جمله مزایایی است که برای باشگاه‌های دارای مجوز در نظر گرفته می‌شود.
منبع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده