جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه واردات فرآورده‌های دارویی به کشور کاهش یافته است، گفت: 240 واحد بسته‌بندی گیاهان دارویی دارای مجوز در کشور وجود دارد.
واردات فرآورده‌های دارویی به کشور کاهش یافت
به گزارش فانا، امیرحسین جمشیدی بعد از ظهر امروز در نخستین همایش ملی ابن‌سینا با موضوع گیاهان دارویی و طب سینوی در همدان با اشاره به کاهش واردات فرآورده‌های دارویی به کشور اظهار داشت: یک‌هزار و 713 فرآورده دارویی در کشور وجود دارد که در این میان 746 فرآورده طب سنتی نیز مجوز دریافت کردند.

وی افزود: همچنین 366 مورد مجوز ساخت مواد اولیه از عصاره و اسانس صادر شده است و همچنین 240 واحد بسته‌بندی گیاهان دارویی مجوز فعالیت دارند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو بیان کرد: در حال حاضر 375 گیاه در فرآورده‌های دارویی استفاده می‌شود که تنها 56 فرآورده دارویی طب سنتی زیر پوشش تعهد بیمه‌ای هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 123 کارخانه کارخانه فرآورده‌های دارویی در سطح کشور فعال است و با توجه به اینکه همدان ظرفیت بالایی در تولید گیاهانی دارویی دارد، می‌توان کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در همدان راه‌اندازی کرد.

جمشیدی با اشاره به فعالیت 88 شرکت فرآورده‌های دارویی در کشور گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود و با تشکیل شرکت‌های دانش‎بنیان زمینه برای ایجاد کارخانه فرآورده در کشور فراهم است.

وی عنوان کرد: 1300 فرآورده دارویی کشور ما در سازمان بهداشت جهانی به ثبت رسیده است و باید از این ظرفیت با بکارگیری دانش فنی برای گسترش صادرات فرآورده‌ها تلاش کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده