جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ , 18 Oct 2024
سخنگوی سازمان انتقال خون کشور از رشد 3.5 درصدی اهدای خون در 4 ماهه امسال خبر داد و گفت: بیش از یک میلیون و 264 هزار واحد خون و فرآورده‌های آن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور توزیع شده است.
رشد 3.5 درصدی اهدای خون در 4 ماهه امسال
به گزارش فانا، بشیر حاجی‌بیگی در ارتباط با میزان اهدای خون در تیر ماه امسال اظهار داشت: 179 هزار و 653 واحد خون طی ماه گذشته در سراسر کشور اهدا شده است که در این میان استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.
 
وی افزود: میزان اهدای خون در تیر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد داشته و بیشترین رشد در استان‌های قزوین، یزد و خراسان جنوبی بوده است.
 
سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در مورد اهدای خون در 4 ماه امسال، گفت: از ابتدای فروردین تا پایان تیر ماه 882 هزار و 564 مراجعه‌کننده جهت اهدای خون در پایگاه‌های سازمان داشته‌ایم که 721 هزار نفر موفق به اهدا شدند.
 
حاجی‌بیگی با اشاره به اینکه میزان اهدای خون در 4 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش 3.5 درصد رشد داشته است گفت: شاخص اهدای خون مستمر نیز در کشور 52.58 درصد بوده است.
 
وی اضافه کرد: در 4 ماهه امسال یک میلیون و 264 هزار و 225 واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما به مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور توزیع شده که این رقم نسبت به 4 ماهه سال قبل 3.4 درصد افزایش یافته است.
 
به گفته سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در 4 ماهه امسال بانوان لرستانی، استان مرکزی و خراسان جنوبی بیشترین میزان اهدای خون زنان را با اختصاص آمار 9، 8 و 7 درصد به خود اختصاص دادند.
 
منبع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده