جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
رئیس هشتمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی امروز در این کنگره با ابراز نگرانی کاهش سن ابتلا به بیماری های قلبی در میان ایرانیان از کاهش سن ابتلا به بیماری های قلبی در میان ایرانیان گفت: گسترش بازی های رایانه ای، کاهش تحرک، استفاده از غذاهای شور و مضر، نسل امروز و آینده کشور را تهدید می کند.
به گزارش فانا، دکتر قاسم سلطانی افزود: بی توجهی به فشار خون، قند خون، مصرف بیش از اندازه نمک، استعمال دخانیات و نوع رژیم های غذایی ناسالم سبب شده است تا شیوع ابتلای به بیماری های قلبی در سطح جهان و به خصوص در کشور افزایش یابد.

او گفت: باید به جای متمرکز شدن بر درمان، ترویج سبک زندگی سالم در دستور کار قرارگیرد ؛در خانواده ها تغییر رفتار صورت پذیرد و رژیم غذایی سالم، جایگزین فست فودها و نوشابه ها شود

رئیس هشتمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی با بیان اینکه آموزش زندگی سالم در شبکه های اجتماعی حائز اهمیت است، گفت: ارتقا سطح آگاهی مردم از طریق اینگونه شبکه ها می تواند به کاهش بیماری های قلبی و عروقی منجر شود.

دکتر سلطانی درباره برنامه های هشتمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی افزود: ارائه شیوه و تکنیک های نوین در اقدامات تهاجمی غیرجراحی بر روی قلب و آنژیوگرافی از اتاق های عمل بیمارستان رضوی از برنامه هایی بود که در قالب ویدئو کنفرانس برای شرکت کنندگان این کنگره به نمایش گذاشته شده است.

او گفت: استفاده از دانش علمی متخصصان بین المللی، تبادل نظر و بهره‌مند شدن از تجارب مختلف برای درمان بیماری‌های قلب و عروق مهمترین دستاورد این کنگره است.

هشتمین کنگره بین المللی بیماریهای قلب و عروق با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهدو با حضور متخصصان قلب و عروق از ششم مرداد در بیمارستان رضوی آغاز شده است و امروز پایان می پذیرد.

بیمارستان فوق تخصصی رضوی تاکنون بیش از 90 کنگره‌ علمی در سطوح کشوری و نیز بین‌المللی را برگزار کرده و به‌عنوان یکی از مراکز مدنظر گردشگری سلامت در بحث جراحی و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی در خاورمیانه مطرح است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده