يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ , 8 Sep 2024
مدیر دفتر فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو گفت: با تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان غذا و دارو و یکی از اپراتور‌های حوزه سلامت موضوع ایجاد بستر اینترنتی برای دارورسانی به درب منازل نهایی شده است.
زیرساخت فنی دارو رسانی به درب منازل فراهم شده
به گزارش فانا، مهندس سعید کاظمی در خصوص علت اجرایی نشدن آیین نامه دارو رسانی به درب منازل گفت: شاید این تاخیر بیشتر به دلیل نبود شفافیت آیین نامه بوده است چراکه ما مد نظر داشتیم سریعتر اجرایی شود ولی ورود برخی از وزارت خانه ها مثل وزارت اقتصاد و معاونت علمی ریاست جمهوری دلیلی شد برای اینکه این موضوع دیرتر کلید بخورد.

وی افزود: سعی شده موضوع دیتا سنتر که در همه کشور وجود دارد رفع شود تا هم از لحاظ امنیتی و هم زیرساختی کار توسعه پیدا کند.

کاظمی با اشاره به اینکه اطلاعات حوزه دارو حیاتی و محرمانه و باارزش است،‌ تاکید کرد: آیا همه مردم می‌توانند به یک سکوی خصوصی اعتماد کنند. اطلاعات حوزه غذا و دارو ارزش تحلیل دارد و باید مورد دقت قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رشد حدود ۳ برابری ثبت و رهگیری دارو در سامانه تیتک اشاره کرد و گفت: این سامانه از سال ۹۳ راه اندازی شد که تا سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰۰ قلم دارو در آن ثبت شده بود و اکنون این عدد به بیش از ۱۷۰۰ قلم رسیده که مشمول استعلام و کد رهگیری و شناسانه میشود و علاوه بر آن  شیرخشک‌های رژیمی و رگولار نیز مشمول میشوند.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو ادامه داد: سامانه تیتک به دارو و تجهیزات منحصر نمیشود و در حوزه غذا، مکمل‌های طبیعی و سنتی، محصولات آرایشی و بهداشتی هم توسعه پیدا کرده است.

وی به ایجاد داشبورد‌های خصوصی و عمومی جهت دسترسی شفاف به اطلاعات و جلوگیری از رانت هم اشاره کرد و افزود: زمانی گفته می‌شد که چرا سازمان اتاق شیشه‌ای نیست و اطلاعات را به صورت عمومی منتشر نمی‌کند، اکنون تولید کننده‌ها می‌توانند بفهمند در چه حوزه‌هایی تجهیزات نیاز است، چقدر ارز اختصاص یافته، چه تعداد شرکت رقیب وجود دارد و هر شرکت میزان ارزبری که دارد چقدر است.

کاظمی در پایان گفت: سامانه‌های مدیریت تجهیزات پزشکی و مجوز‌های کنترل کیفی، صدور پروانه‌های الکترونیکی در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی، کدینگ نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیک و سامانه درگاه ملی مجوز‌ها از دیگر اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده