يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ , 8 Sep 2024
رئیس انجمن صنفی تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی گفت: بین اسامی مطرح شده در جایگاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچیک از عزیزان را همراه با سیاست‌های خدمات اجتماعی و نظام ارجاع پزشک همگانی آقای دکتر پزشکیان نمی‌بینیم.
در کارگروه انتخاب وزیر بهداشت بیشتر شاهد پزشک‌گرایی و حزب‌گرایی هستیم
به گزارش فانا، علیرضا چیذری افزود: علیرغم توصیه‌های رهبری درباره بهره‌برداری از کلیه توان در انتخاب وزرا، اخباری که در فضای مجازی در ارتباط با کارگروه‌ها و انتخاب برخی از وزرا به‌ گوش می‌رسد، به عنوان مثال درباره وزارت بهداشت، این پیام را متبادر می‌کند که قرار نیست همکاری خوب و دلگرم‌کننده‌ای با بدنه صورت بگیرد.
 
وی گفت: بیم آن می‌رود که این چیدمان و عملکرد، موافق و هماهنگ با گسترش سیاست‌های تامین اجتماعی و دسترسی همگانی و هم‌سطح کلیه اقشار جامعه به سلامت نبوده و با توجه به عدم ارائه برنامه‌های مشخص، مدیریت قدرتمندی را شاهد نباشیم.
 
وی افزود: همچنین برخلاف شعارهای جوانگرایی دوران انتخابات، نسبت به گذشته تغییر و تحولی در انتخاب و چیدمان کارگروه‌های مرتبط با کابینه دکتر پزشکیان به چشم نمی‌خورد و بیشتر شاهد پزشک‌گرایی و حزب‌گرایی هستیم.
 
رئیس انجمن صنفی تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی خاطرنشان کرد: پیشنهاد بنده و نظر بسیاری از همکاران این است که در حوزه‌ای که ارتباط مستقیم با اقتصاد، سلامت و بهداشت جامعه دارد، فردی باید انتخاب شود که اتفاقا نخبه مدیریت، اقتصاد و برنامه‌ریزی باشد و در اشاره به بودجه، تقسیم منابع، نظام سلامت اجتماعی و دیگر احتیاجات، علی‌الخصوص سیستم ارجاع بیمار، به دور از هرگونه تعارض منافع عمل کند.
 
چیذری تاکید کرد: صراحتا باید بگویم بین اسامی پیشنهادی که در شایعات فضای مجازی و دهان به دهان منتشر می‌شود، هیچیک از عزیزان را همراه با سیاست‌های خدمات اجتماعی و نظام ارجاع پزشک همگانی آقای دکتر پزشکیان ندیده‌ام و همچنان امیدوارم که ایشان با توجه به نقش مهم و کلیدی بخش خصوصی به ضرورت مشورت با این بخش توجه کرده و شاهد خروج وزارت بهداشت از پزشک‌محوری باشیم. در نهایت امیدواریم دکتر پزشکیان با توجه به سابقه موفق وزارت، بهترین تصمیم را بگیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده