يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ , 8 Sep 2024
مدیرکل دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صمت از احیای ۳۱۸ واحد صنایع غذایی و دارویی در سال گذشته خبر داد و گفت: صرفا به احیا اکتفا نکردیم بلکه برای رفع چالش‌های احتمالی در مسیر تولید از طریق سازمان‌های صمت استانی به رصد و ارزیابی این واحد‌ها اقدام کردیم.
احیای ۳۱۸ واحد صنایع غذایی و دارویی در سال گذشته
به گزارش فانا، خانم نازنین داراب زاده گفت: ۸ هزار و ۹۰۰ واحد غذایی و دارویی با اشتغال حدود ۴۰۰ هزار نفری در کشور فعال است.
 
وی افزود: سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش تولید غذا و حدود ۶ درصد افزایش در حوزه دارو محقق شد.
 
مدیرکل دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صمت از رشد ۱۰ درصدی صادرات محصولات غذایی خبر داد و افزود: صادرات در این حوزه از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ به ۲ و یک دهم میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.
 
داراب زاده ادامه داد: صادرات دارو از ۱۰۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ به ۱۳۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت که رشد ۳۰ درصدی در صادرات دارو را نشان می‌دهد.
 
مدیرکل دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صمت از کاهش ۱۲ درصدی واردات محصولات غذایی در سال گذشته خبر داد و افزود: واردات در این حوزه از ۳ و هشت دهم میلیارد دلار در سال ۱۴۰۱ به ۳ و چهار دهم میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت.
 
به گفته مدیرکل دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صمت، آمار صادرات و واردات محصولات غذایی و دارویی تراز تجاری مثبت ۳۱ درصدی را در پی داشت که عدد خوبی در صنعت و تجارت محسوب می‌شود.
 
وی به افزایش ۳۰ درصدی صدور پروانه‌های بهره برداری در زمینه غذا و دارو در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: ۸۶۹ پروانه بهره برداری در سال ۱۴۰۱ به هزار و ۱۴۲ پروانه بهره برداری رسید که این تعداد به افزایش ۴۰ درصدی در اشتغال در این صنعت منجر شد.
 
به گفته مدیرکل دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صمت؛ سرمایه گذاری در این صنعت از ۲۰ همت در سال ۱۴۰۱ به ۲۹ همت در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت که رشد ۴۵ درصدی را شاهد بودیم.
 
وی همچنین به افزایش ۲۰ درصدی تعداد شناسه‌های کالای صادره در حوزه صنایع غذایی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: شناسه‌های کالا از حدود ۳۸ هزار در سال ۱۴۰۱ به ۴۶ هزار شناسه کالا در سال گذشته رسید همچنین در زمینه دارو نیز ۱۶ هزار شناسه دارو در سال ۱۴۰۲ صادر شد.
 
داراب زاده به صدور ۱۷ پروانه تحقیق و توسعه در حوزه غذا و دارو اشاره و اضافه کرد: ۱۴۵ پروانه بهره برداری دانش بنیان در حوزه غذا و ۱۶۳ پروانه بهره برداری دانش بنیان در حوزه دارو صادر شد.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده