جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ , 6 Sep 2024
یک نفر از صنف بزرگ تجهیزات پزشکی به کارگروه انتخاب وزیر بهداشت اضافه شود
فانا: این روزها اعضای کارگروه تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای انتخاب و معرفی پنج نامزد برای احراز جایگاه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معرفی ایشان به رئیس‌جمهوری جلسات فشرده و پی‌درپی دارد.

دو بزرگوار از اعضای این کارگروه با توجه به اینکه در معرض بررسی به عنوان نامزدهای احتمالی و معرفی به رئیس‌جمهوری هستند به صورت قطعی از عضویت در کارگروه استعفا دادند.

در فاصله باقیمانده تا اتمام فعالیت کارگروه تخصصی پیشنهاد می‌شود حتما یک نفر به نمایندگی از صنف معظم و متنوع و بسیار گسترده  تجهیزات پزشکی برگزیده و به عنوان جایگزین به کارگروه ملحق شود.

اگرچه به نظر می‌رسد برای افزوده شدن و فراگیرتر شدن کارگروه محدودیتی وجود نخواهد داشت.

دلایل اینجانب به نمایندگی از هیات مدیره انجمن مرآت با بیش از ۶۰۰ عضو شاخص‌های متعددی است که به برخی در ادامه اشاره می‌شود:

- ۴۶۰ هزار IRC یا کد کالا (حدود ۶۵۰۰۰ تا مربوط به تولید است)
- حدود ۵۰۰۰ شرکت بازرگانی فعال در امر واردات و تامین
- حدود ۲۰۰۰ شرکت فعال در امر تولید (در بین صنایع مختلف صنعت تجهیزات پزشکی سرآمد است)
- چند صد شرکت دانش‌بنیان فعال در این حوزه (آمار دقیق را ندارم)
- ۳۵ مرکز مصوب وابسته به آموزش عالی که دانشجویانی در رشته‌های متنوع مهندسی پزشکی (از سطح کارشناسی تا کارشناسی ارشد و دکترا) را دارا است.
- چهل هزار فارغ‌التحصیل این رشته و بالای ده هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در مقاطع مختلف مهندسی پزشکی (به جز سایر رشته‌های مهندسی درگیر در این حوزه از جمله برق و الکترونیک و نرم‌افزار و هوش مصنوعی و طراحی صنعتی و مکانیک و ...)
- وجود میلیاردها دلار تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی کل کشور اعم از دولتی و بخش خصوصی

خسرو حیدری عضو هیات مدیره انجمن مرآت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده