يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ , 8 Sep 2024
رئیس انجمن صنفی تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی گفت: با هرگونه سهم‌خواهی در فرآیند انتخاب کاندیداهای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مخالف هستم و در عین حال متاسفانه اصناف و تشکل‌های دارو و تجهیزات پزشکی در کارگروه تخصصی انتخاب کاندیداهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نماینده‌ای ندارند.
غیبت عجیب نمایندگان تشکل‌های دارو و تجهیزات پزشکی در کارگروه انتخاب وزیر بهداشت
علیرضا چیذری در گفت‌وگو با خبرنگار فانا افزود: به نظر من همه افرادی که عضو کارگروه انتخاب کاندیداهای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند، دلسوز هستند و می‌خواهند گزینه‌های موردنظر خود را برای تصدی این سمت پیشنهاد بدهند. اگرچه در برخی موارد شاهد سهم‌خواهی‌هایی هستیم که به شخصه با این موضوع مخالف هستم.

وی گفت: متاسفانه از اصناف و تشکل‌های حوزه دارو و تجهیزات پزشکی فرد مطرحی را در کارگروه نداریم و کارگروه کاملا پزشک‌محور شده است. اگرچه رئیس اتاق تهران با سابقه دارویی به عنوان نماینده بخش خصوصی در کارگروه حضور دارد اما ایشان تنها نماینده بخش خصوصی تهران است و نه کل کشور. امیدوار بودیم دستکم روسای تشکل‌های دارو و تجهیزات پزشکی نیز در این کارگروه حاضر بودند چرا که حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نقشی کلیدی در تامین سلامت مردم و عملیاتی شدن برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد.

رئیس انجمن صنفی تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی خاطرنشان کرد: در جریان انتخابات ریاست جمهوری، دو ستاد تبلیغاتی در حوزه‌های تجهیزات پزشکی و کالاهای سلامت‌محور برای دکتر پزشکیان در میدان فلسطین و خیابان باهنر فعالیت می‌کردند که از این دو ستاد متاسفانه هیچکس در کارگروه حضور ندارد. کارگروه کاملا پزشک محور شده و افراد حاضر در آن نیز از یک حزب هستند و به سمتی می‌رویم که گزینه نهایی تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صرفا یک پزشک باشد. ای کاش چند نفر هم از بدنه اصناف و تشکل‌های بخش خصوصی در کارگروه حاضر بودند تا حرف‌های جدیدی در کارگروه مطرح شود.

به گفته وی، با دستور دکتر پزشکیان و دکتر ظریف، آقایان ظفرقندی و رئیس کرمی به دلیل اینکه خودشان جزو گزینه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند از کارگروه خارج شدند و دو فرد جدید باید جایگزین آنها در کارگروه شوند. امیدواریم دو فردی که جایگزین آنها می‌شوند از بدنه اصناف و تشکل‌های بخش خصوصی باشند.

رئیس ستاد تولید و تامین تجهیزات پزشکی و سلامت دکتر مسعود پزشکیان در انتخابات، با بیان اینکه انتخاب و چینش اعضای کارگروه تخصصی انتخاب کاندیداهای نهایی تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شعارهای دکتر پزشکیان مبنی بر نخبه‌پروری مخالف بوده و بیشتر حزب‌پروری شده است، توضیح داد: دکتر پزشکیان در جریان رقابت‌های انتخاباتی مسائل مهمی را مطرح کرده‌اند که می‌توانند باعث تحول اساسی در نظام سلامت شوند. یکی از مباحث مطرح شده، نظام ارجاع است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا نیز پیاده‌سازی شده است. اجرای نظام ارجاع می‌تواند مافیای پزشکی را از بین ببرد، باعث ایجاد عدالت در دسترسی مردم به خدمات درمانی شود و هزینه‌های درمان را ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش دهد. ضمن اینکه اجرای نظام ارجاع می‌تواند به بهبود پیشگیری از بیماری‌ها کمک کند و با صرفه‌جویی حاصل از اجرای آن می‌توان بخش دندانپزشکی را تقویت کرد.

چیذری خاطرنشان کرد: نظام ارجاع و پزشک خانواده یک گوهر طلایی است که فردی مانند دکتر پزشکیان می‌تواند آن را اجرایی کند و با این حال متاسفانه در کارگروه معدود افرادی هستند که بتوانند نظام ارجاع را عملیاتی کنند و سایرین اعتقاد چندانی به آن ندارند. علاوه بر هیچ کارشناسی هم از حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در این کارگروه حضور ندارد.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده