يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ , 8 Sep 2024
عبدلی:

اصلاح تعرفه‌ها، مهم‌ترین راهکار کاهش مهاجرت کادر درمان

با تداوم شرایط موجود از واردات پزشک خارجی هم عاجز خواهیم ماند
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با بیان این‌که افزایش ظرفیت پذیرش، تأثیری در کنترل و کاهش مهاجرت کادر درمان ندارد، اصلاح تعرفه‌ها را مهم‌ترین راهکار کاهش مهاجرت دانست و گفت: در صورت تداوم شرایط موجود نه تنها مهاجرت پزشکان و پرستاران کاهش نخواهد نیافت بلکه از واردات پزشک خارجی هم عاجز خواهیم بود.
اصلاح تعرفه‌ها، مهم‌ترین راهکار کاهش مهاجرت کادر درمان
به گزارش فانا، حسین عبدلی اصلاح تعرفه ها را مهمترین راهکار کاهش مهاجرت پزشکان و پرستاران دانست و گفت: تا تعرفه ها اصلاح نشود موج گسترده مهاجرت کادر درمان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی تاثیری در کاهش مهاجرت کادر درمان ندارد، افزود: مسئولان مربوطه نباید تصور نکنند اگر ظرفیت را دو یا سه برابر کنند معضل مهاجرت کنترل و مدیریت می شود.

نماینده مردم نطنز در مجلس دوازدهم با اشاره به مشکلات دستیاران پزشکی، ادامه داد: دستیاران طی سال های اخیر با مشکلات زیادی مواجه هستند و حتی شاهد خودکشی برخی از آنها هستیم اما چرا اکنون این مشکلات بیشتر خود را نشان داده زیرا در سال های گذشته افق امیدبخش و روشنی را بعد از فارغ التحصیلی پیش روی خود می دیدند اما اکنون چنین احساسی ندارند.

عبدلی یادآور شد: در این رابطه ضروری است دولت با اتخاذ تدابیر مناسب، دستیاران و رزیدنت‌های پزشکی که میوه و ثمره تلاش 17 ساله وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است مانند تنگ زرین و جنس بسیار گران بهاء حفظ کند و اجازه ندهد نخبگان کشورمان به راحتی از کشور خارج شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه دولت باید سهم 10 درصد هدفمندی یارانه ها را به صورت صد در صد و همچنین سایر منابع مالی حوزه سلامت را اختصاص دهد تا بتوان نسبت به رفع مشکلات این حوزه اقدام کرد، گفت: در صورت بی توجهی و تداوم شرایط موجود نه تنها مهاجرت پزشکان و پرستاران کاهش نخواهد نیافت بلکه از واردات پزشک خارجی هم عاجز خواهیم ماند.
منبع : خبرگزاری خانه ملت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده