يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ , 8 Sep 2024
معاون وزیر بهداشت اندونزی ضمن قدردانی از سفیر کشورمان ، از همکاری ایران با کشورش در حوزه سلامت خبر داد.
قدردانی اندونزی از همکاری ایران دربخش سلامت
به گزارش فانا، معاون وزیر بهداشت اندونزی ضمن قدردانی از سفیر کشورمان از همکاری ایران با کشورش در حوزه سلامت خبر داد.

معاون وزیر بهداشت در مراسم تحویل تجهیزات شبیه‌ساز لاپاراسکوپی ایران در جاکارتا یاد و خاطره رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید این کشور را گرامی داشت و از سفیر ایران  قدردانی کرد.

آقای دانته ابراز امیدواری کرد: همکاری تهران - جاکارتا در حوزه سلامت با مدیریت رئیس جمهور منتخب، مسعود پزشکیان، تحولات چشمگیری را در بخش بهداشت و درمان اندونزی به ارمغان بیاورد.

وی با اشاره به اینکه شهید سید ابراهیم رئیسی سال قبل، شبیه سازجراحی یورتروسکوپی ایرانی را به رئیس جمهور اندونزی معرفی کرد؛ افزود: اندونزی به لطف تعهد و همکاری شهید رئیسی، پیشرفت‌های خوبی را در بخش سلامت کسب کرده است.

آقای دانته تصریح کرد: این شبیه ساز موجب توانمندسازی نیرو‌های بخش درمان، محققان و پزشکان اندونزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در ساخت ابزار شبیه سازی لاپاراسکوپی، زمینه سرمایه گذاری این کشور را در بخش خدمات سلامت اندونزی فراهم کرده است.

دانته در بیمارستان (RSCM) در حضور سفیر کشورمان تاکید کرد: لاپاراسکوپی تغییرات قابل توجهی را در علم جراحی به ارمغان آورد؛ زیرا ضمن کاهش نیاز به عمل جراحی تهاجمی با حداقل درد؛ موجب حصول بهبودی زودتر و نتایج بهتر می‌شود.

معاون وزیر بهداشت اندونزی افزود: از لاپاراسکوپی برای جراحی تومور معده، رحم و آپاندیسیت استفاده می‌شود و مزیت این فناوری خیلی بیشتر ازاتاق عمل است.

سفیر کشورمان هم که در این مراسم از روند بهره برداری و کارایی دستگاه شبیه ساز جراحی لاپاروسکوپی ایران در اندونزی بازدید کرد؛ ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهید رئیسی، سفر سال گذشته رئیس جمهور فقید ایران به جاکارتا را نقطه عطفی در گسترش روابط کشورمان با اندونزی بیان کرد.

محمد بروجردی افزود: پس از یکسال، شاهد آثار و برکات سفر رئیس جمهور شهید کشورمان در مجامع مختلف علمی و آکادمیک اندونزی هستیم.

دستگاه شبیه ساز جراحی لاپاروسکوپی، در جریان سفر سال قبل شهید رئیسی به اندونزی به عنوان نمونه‌ای از توان فنی و مهندسی جوانان جمهوری اسلامی به رئیس جمهور اندونزی ارائه شد تا زمینه برای صادرات تجهیزات پزشکی کشورمان به این کشور فراهم شود.

این دستگاه که وجود آن در دانشکده‌های آموزش پزشکی بسیار حیاتی است؛ به دست متخصصان جوان کشورمان ساخته شده است و می‌تواند همانند نمونه‌های خارجی، نیاز دانشجویان را برآورده سازد و در عین حال به قیمت پایین تری به کشور‌های درحال توسعه صادر شود.

سال ۱۴۰۲ همچنین قرارداد تاسیس دو مرکز جراحی از راه دور با حضور متخصصان ایرانی در دو شهر اندونزی منعقد شد.

ایران و اندونزی روابط دوستانه‌ای در حوزه‌های مختلف بویژه در حوزه بهداشت و درمان دارند و بر اساس اعلام مقامات ارشد دو کشور، قرار است این روابط گسترش و تقویت شود.

خبرگزاری آنتارا و دیگر رسانه‌های اندونزی این خبر را به طور گسترده پوشش و بازتاب دادند.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده