چهار روز از اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت به دلیل آنچه این سازمان بیمه گر؛ ارتقاء زیرساختهای سامانه عنوان میکند میگذرد.
به گزارش فانا، تداوم اختلالات سامانه نسخه الکترونیک سلامت مشکلات زیادی را برای بیماران به دنبال داشته است؛ آقایی که برای گرفتن داروهای شیمی درمانی همسر بیمارش به داروخانه ۱۳ آبان آمده میگوید: سه روز است که برای دریافت دارو به این داروخانه میآیم، اما سامانه قطع است امروز از رادیو شنیدم اگر بتوانم از پزشک نسخه کاغذی بگیرم میتوانم داروها رو به نرخ دولتی بگیرم. دیگر بیماران خاص نیز چنین شرایطی دارند.
دکتر محمد غلام نژاد گفت: ما این تصمیم را گرفتیم نسخه کاغذی اعمال بشود و همان محاسباتی که قبلا به صورت الکترونیک انجام میگرفت برای مردم به همان صورت انجام شود، ما پیش بینی میکنیم که مشکلات ارتقای سامانه طی روزهای آینده برطرف شود.
رئیس مجموعه داروخانههای دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اگر بیماران نسخه کاغذی داشتند بپذیرید برای بیمارانی هم که نسخه کاغذی ندارند از سامانه قبلی بیمه سلامت نسخه بیماران را استحقاق سنجی کنید و طبق تعرفه بیمهای داروهایشان را ارائه کنید / کار شما را زیادتر میکند، اما کار بیماران در اولویت است و باید حل شود.
دکتر محمود بیگلر افزود: طبق این تصمیم بیمار نباید از آنچه قبلا میپرداخت؛ پرداخت از جیب بیشتری داشته باشد.
قرار است دستورالعمل این تفاهم نامه به همه داروخانههای بیماران خاص ابلاغ شود و بر این اساس در هر یک از این داروخانه ها، نمایندهای از بیمه سلامت حاضر میشود تا به صورت دستی بیمارانی که استحقاق دارو دارند را به داروخانه معرفی کنند.
طبق این گزارش، طرح موفق نسخه نویسی الکترونیک که طی چند سال گذشته اجرا شده اکنون با وجود این اختلالات نیازمند تدبیر و تمهیدات ویژه تری مسئولان سازمان بیمه سلامت برای حل مشکلات بیماران است.
سازمان بیمه سلامت میگوید هم به پزشکان اعلام کردیم که تا رفع اختلالات سامانه نسخه الکترونیک سلامت به بیماران نسخه کاغذی بدهند و به داروخانهها به ویژه داروخانههای بیماران خاص ابلاغ شده که از طریق سامانه قبلی نسخه الکترونیک سلامت استحقاق سنجی کنند و داروهای بیماران به یژه بیماران خاص رو به قیمت بیمهای به بیماران ارائه بدهند.