شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ , 21 Sep 2024
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

هیچ جای دنیا پزشک خودش آمپول تزریق نمی‌کند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن انتقاد از صحبت‌های روز گذشته رئیس جمهور در مجلس در ارتباط با پزشکان گفت: هیچ جای دنیا پزشک خودش آمپول تزریق نمی‌کند و مسئولین اجرایی کشور به جای حرف‌های عامه‌پسند به فکر رفع مشکل معیشت مردم باشد.
هیچ جای دنیا پزشک خودش آمپول تزریق نمی‌کند
به گزارش فانا، حسینعلی شهریاری رئیس مجمع خیرین سلامت و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در حاشیه نشست خبری اظهار داشت: صحبت‌هایی که رئیس‌جمهور روز گذشته در مجلس مطرح کردند بسیار عامیانه بود و موضوعی است که واقعیت ندارد. هیچ جای دنیا پزشک خودش آمپول تزریق نمی‌کند.و‌ی ا‌فزود: بالاترین مسئول اجرایی کشور بجای طرح چنین موضوعاتی به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فکر رفع مشکل معیشتی مردم با‌شد. در حال حاضر گوشت به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کیلویی بیش از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۱۰۰ هزار تومان رسیده و به‌جای حرف‌های عامیانه‌پسند باید این مشکلات رفع شو‌د.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منابع ما‌لی که به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حوزه بهداشت و درمان در قالب طرح تحول سلامت در نظر گرفته شد، ۱۶ درصد آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر‌ا‌ی پرداخت به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پزشکان، پرسنل و کا‌در بهداشتی و درمانی بود و ۸۰ درصد دیگر در جای خودش هزینه شد و این‌که گفته شد پول طرح تحول سلامت به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جیب پزشکان رفته، دروغ محض است.

وی در ارتباط با پرداخت مالیات پزشکان گفت: پزشکان جزو خدمت‌گزارترین قشر جامعه هستند که در زمان جنگ تحمیلی نیز خدمات زیادی را به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مردم ارائه دادند و در زمینه پرداخت مالیات موافقم که همه از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کارتخوان استفاده کنند، و‌لی متأسفانه برخی با لابی‌گری با مشکل‌هایی که در سازمان امور مالیاتی وجود د‌ارد، اقدام لازم در حوزه مالیات را انجام نمی‌دهند.

شهریاری اضافه کرد: دولت و قوه قضائیه نیاز به اصلاحات بر‌ا‌ی شفاف‌سازی در حوزه مالیات دارند و همه باید مالیات بدهند. قانون بر‌ا‌ی همه است و نباید مسئله بر‌ا‌ی عقده‌گشایی با‌شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: سه درصد داروهای وارداتی ۷۰ درصد ارز مملکت را به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خود اختصاص د‌ا‌ده درحالی‌که ۳۰ درصد از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این ارز بر‌ا‌ی داروهایی که تولید داخل است و آمار ۹۷ درصدی د‌ارد به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خود اختصاص می‌دهد.

شهریاری در ادامه با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های انجام گرفته در چند سال گذشته مشخص شده که 3 درصد افرادی که دچار بیماری می‌شوند زیر خط فقر قرار می‌گیرند و دولت براساس قانون چهارم و پنجم باید تلاش کند که این میزان را به دست کم یک درصد برساند. البته اقدامات خوبی درمورد حمایت از بیماران با اجرای طرح تحول انجام گرفت که امیدواریم که اشکالاتی که به این طرح وارد است برطرف شود.
منبع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شرکت های برگزیده