شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ , 21 Sep 2024
­به مناسبت ایام مبارک دهه فجر؛

افتتاح بخش جدید گوارش بیمارستان کودکان مفید

بخش جدید گوارش کبد و تغذیه بیمارستان فوق تخصصی کودکان مفید در تهران افتتاح شد.
افتتاح بخش جدید گوارش بیمارستان کودکان مفید
به گزارش فانا، نوسازی و تجهیز این بخش با اعتبار یک میلیارد تومانی خیرین در متراژ 540 متر از تیر 1397 آغاز شده است و تعداد تخت های این بخش از 29 تخت به 35 تخت رسیده که 27 تخت عمومی، 2 تخت ایزوله و 6 تخت VIP را شامل می شود.

دکتر علی اکبر سیاری از متخصصان پیشکسوت اطفال که این بخش به نام وی نامگذاری شده است در مراسم افتتاح بخش گوارش کبد و تغذیه بیمارستان مفید گفت: در کنار این بخش دوبال دیگر نیز در این بیمارستان وجود دارد که خدمات تکمیلی این بخش را ارائه می دهد .
وی افزود: این بخش های تکمیلی شامل چهار اتاق اندوسکوپی، یک اتاق احیاء و یک مرکز تحقیقات گوارش و کبد و تغذیه است که پزشکان این بخش در کنار هفت نفر از اعضای هیئت علمی،تمام خدمات تشخیصی درمانی کودکان در حوزه گوارش در کشور را همپای پیشرفته ترین کارهای تشخیصی درمانی دنیا انجام می دهند .

سیاری افزود: برای بهبود تغذیه کودکان کشور نیز مرکز تحقیقات و گوارش ما طرح های ملی دارد که از آن جمله می توان به پروژه پیشگیری و کنترل چاقی کودکان اشاره کرد زیرا در دوران چهل سال پس از انقلاب در کمبود وزن و کوتاهی قد کودکان موفق بودیم اما مشکل کنونی ما ، چاقی کودکان است.

وی با توصیه به مادران به تغذیه انحصاری کودک با شیرمادر در شش ماه اول زندگی گفت : مادران در مصرف مکمل ها نیز به شایعات توجه نکنند زیرا مکمل های ایرانی همه استاندارد است و اکثر مکمل های خارحی استاندارد نیست .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم با اشاره به امکانات پیشرفته بخش گوارش بیمارستان مفید گفت :بیمارستان کودکان مفید ، بیمارستان سطح سه است که پیشرفته ترین خدمات تخصصی و فوق تخصصی کودکان را ارائه می دهد.

آقاجانی افزود : در بخش جدید گوارش کودکان نیز استادان بنام تغذیه کودکان با امکانات تشخیصی پیشرفته به کودکان سراسر کشور خدمت رسانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر شاهد راه اندازی بخش های مختلف در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستیم گفت :کلینیک تخصصی شهرستان فیروزکوه از جمله این بخش هاست .
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شرکت های برگزیده