شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ , 21 Sep 2024
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود 20 هزار تخت بیمارستانی با سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در کشور راه‌اندازی شود، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با سایر کشورها برای صادرات و واردات دارو همچنین ملزومات پزشکی بیشتر می‌شود.
راه‌اندازی 20 هزار تخت بیمارستانی با سرمایه‌گذاری خارجی
به گزارش فانا، ایرج حریرچی در نشست خبری با اشاره به اینکه از کل تولید ناخالص درآمد ملی بشر 10.5 درصد در حوزه سلامت هزینه می‌شود که این رقم بیش از 3 برابر حوزه انرژی و 4.5 برابر حوزه تسلیحات نظامی را به خود اختصاص می‌‌دهد.

وی افزود: با توجه به تغییر بافت جمعیت جهان و بیشتر شدن طول عمر افراد، احتیاج پیدا کردن به خدمات درمانی بیشتر خواهد شد و یکی از مسائلی که در این زمینه حائز اهمیت است در واقع نقش فعالان اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما حدود 7.3 درصد تولید ناخالص ملی در حوزه سلامت صرف می‌شود،‌ گفت: در ایران حدود صد هزار تخت بیمارستانی کمبود داریم و 57 درصد تخت‌ها نیز فرسوده است. بنابراین سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی و داخلی در این زمینه می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه پروژه‌های لازم برای فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در حوزه سلامت مشخص شده است،‌ گفت: کشورهای متعددی همچون ژاپن، کره جنوبی، چین، ترکیه، ایتالیا، اتریش متمایل هستند که در این زمینه در کشور ما سرمایه‌گذاری کنند.

حریرچی از انجام تفاهم‌نامه‌های متعدد در این زمینه خبر داد و گفت: تعداد زیادی تخت بیمارستانی با همکاری و فعالیت شرکت‌های خارجی راه‌اندازی خواهد شد که مقدمات این کار فراهم شده ولی هنوز از پیشرفت‌ها راضی نیستیم.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 20 هزار تخت بیمارستانی با همکاری شرکت‌های خارجی در ایران راه‌اندازی شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تعامل ایران با سایر کشورها در زمینه بهداشت و درمان، گفت: تعداد قابل توجهی پزشک به صورت نیمه‌وقت در باکو و آذربایجان مشغول فعالیت بوده و تعدادی نیز که خواهان گذراندن مراحل تخصصی بوده‌اند در بیمارستان‌های ما دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را سپری کردند.

حریرچی از انعقاد تفاهم‌نامه با کشور روسیه در حوزه صادرات و واردات دارو و ملزومات پزشکی خبر داد و گفت: در این زمینه با عراق و برخی از کشورهای منطقه در حال تبادل هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اشکالاتی که در حوزه ارائه خدمات سرپایی وجود دارد، گفت: تلاش کرده‌ایم که طی سال‌های گذشته اقداماتی را در جهت رفع معضلات مربوط به ارائه خدمات سرپایی انجام دهیم به طوری که 6440 مطب راه‌اندازی شده و بیش از 4384 پزشک متخصص عضو هیأت علمی تمام وقت برای خدمات سرپایی در کلینیک‌های ویژه در نظر گرفته‌ایم.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 4330 پزشک متخصص و فوق‌تخصص در مناطق محروم مشغول فعالیت هستند، گفت: 1617 متخصص مقیم برای طول شب و ایام تعطیل برای بیمارستان‌های 214 شهر کشور در نظر گرفته‌ایم.
منبع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شرکت های برگزیده