شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ , 21 Sep 2024
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بعد از احداث بیمارستان موضوع پروانه بهره‌برداری موقت و دائم مطرح بوده و حین بهره‌برداری نظارت بر تمام مراحل که از نظر بهداشت و درمانی و مقابله با مشکلات طیف وسیعی را دارد.
نظارت بر بیمارستان‌های خصوصی وظیفه وزارت بهداشت
به گزارش فانا، ایرج حریرچی در نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظارت بر بیمارستان‌های خصوصی بر عهده چه کسی است و آیا وزارت بهداشت در مورد فروش سهام یک بیمارستان خصوصی به صورت خرد نظارتی دارد یا خیر، اظهار داشت: نظارت بر کارکرد بیمارستان‌های خصوصی بر عهده وزارت بهداشت بوده و در مورد بیمارستان خاص در این زمینه اظهارنظر نمی‌کنم ولی برای تأسیس بیمارستان باید پروانه و صلاحیت‌های معمول احراز شود و نقشه‌های موردنظر نیز مورد تأیید قرار گیرد.
 
وی افزود: بعد از احداث بیمارستان موضوع پروانه بهره‌برداری موقت و دائم مطرح بوده و حین بهره‌برداری نظارت بر تمام مراحل که از نظر بهداشت و درمانی و مقابله با مشکلات طیف وسیعی را دارد.
 
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در اکثر موارد برای احکام پلمب بیمارستان و تعطیلی آن دستور مقام قضایی با گزارش وزارت بهداشت باید باشد، گفت: محکومیت مسؤول فنی و تنزل درجه اعتبار بیمارستانی بر عهده وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است.
 
حریرچی اضافه کرد: از ابتدای بیمارستان‌سازی مسؤولیت فنی با گروه پزشکی بوده و پروانه تأسیس و ... قرار بوده بر عهده گروه پزشکی باشد البته در مورد اینکه سهامداران بیمارستان غیر از پزشکان باشند منع قانونی وجود ندارد و ما نیز حتی از این مسأله استقبال می‌کنیم.
 
وی در مورد فروش سهام بیمارستان آتیه گفت: اطلاعی از شرکتی که این سهام را ارائه دهد، ندارم و همچنین اینکه چه روابطی در موضوع این سهام وجود داشته تابع قانون تجارت است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شرکت های برگزیده