شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ , 19 Oct 2024
مسؤول فنی شرکت فناوری بن یاخته‌های موسسه رویان گفت: برای درمان سرطان خون بیشترین استفاده از خون بندناف در کشور می‌شود.
بیشترین استفاده از خون بندناف جهت درمان سرطان خون است
به گزارش فانا، سعید آبرون پیش از ظهر امروز در کنفرانس علمی کاربرد،چشم‌اندازها و پتانسیل‌های سلول‌های بنیادی بیان داشت: از سلول‌های بنیادی و خون ذخیره‌شده از بند ناف می‌توان به‌منظور درمان بیماری‌های تالاسمی، سرطان خون کودکان، کم‌خونی و بسیاری از بیماری‌های دیگر بهره برد.

مسؤول فنی شرکت فناوری بن یاخته‌های موسسه رویان تصریح کرد: در حال حاضر  از باند ناف خون برای درمان سرطان خون، بیشترین استفاده در کشور می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اینک شرکت فناوری بن یاخته‌های موسسه دارای بانک خصوصی و بانک عمومی خون‌بند ناف است.

به گفته آبرون بانک خون عمومی افراد مالکیتی نسبت به خون ذخیره‌شده نداشته و  به‌منظور درمان افراد نیازمند مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در بانک خون خصوصی، خون‌های ذخیره‌شده به‌منظور استفاده خود کودک و افرادی که با وی تطابق ژنتیکی داشته باشند، استفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: عموم پزشکان ما به اهمیت و ضرورت و همچنین مزیت‌های اهدای خون‌بند ناف و نیز چگونگی اقدام خانواده‌ها به‌منظور اهدای آن به بانک عمومی یا عقد قرارداد اشراف دارند.

مسؤول فنی شرکت فناوری بن یاخته‌های موسسه رویان با برشمردن مزایای استفاده از سلول‌های بنیادی اظهار کرد: جمع‌آوری راحت و همچنین عدم درد برای مادر و نوزاد از مزایای عمده آن است.

وی همچنین  احتمال عفونت پایین و نیز افزایش شانس موفقیت پیوند را از دیگر مزایای استفاده از سلول‌های بنیادی برشمرد.

مسؤول فنی شرکت فناوری بن یاخته‌های موسسه رویان جمع‌آوری و حفظ و نگهداری خون‌بند ناف را از برنامه‌های مهم بانک ناف پژوهشگاه رویان اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: ازاین‌رو عموم خانواده‌ها می‌توانند در صورت تمایل خون‌ بندناف نوزاد خود را که حاوی سلول‌های بنیادی است به بانک خون بندناف عمومی اهدا کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده