جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: متاسفانه جایگاه داروسازان در طرح تحول سلامت به خوبی دیده نشده است.
به گزارش فانا، مهدی سجادی افزود: نقش داروساز در کاهش عوارض دارویی و تداخل دارویی بسیار حائز اهمیت است و تاکنون رشته داروسازی توانسته است بسیاری از مشکلاتی را که برای بیماران بر اثر مصرف دارو رخ می دهد برطرف کند.

وی با بیان اینکه ما در زمینه ارتقا جایگاه داروساز چندین طرح به همکاران مان در سازمان غذا و دارو ارائه کرده ایم گفت: هدف ما ارتقا سطح ملی سلامت و کنترل بیماری هایی همچون فشار خون و دیابت است به این صورت که بیماران به صورت داوطلبانه در داروخانه حضور یابند و از خدمات داروسازان بدون تداخل و ورود به امر تشخیص و درمان بیماری بهره مند شوند.

سجادی با اشاره به اینکه هدف ما در این طرح پیشگیری از بروز بیماری هاست افزود: این نقش داروساز در همه جای دنیا وجود دارد و در کاهش عوارض دارویی و کاهش مراجعات به بیمارستان ها بسیار اثر گذار است.

وی درباره تعطیلی داروخانه ها گفت: وضعیت مناسبی بر تولید، پخش و توزیع دارو حاکم نیست زیرا دارو قیمت گذاری خاصی دارد که سود آن پاسخگوی نیازهای این بخش نیست.

سجادی افزود: اکنون شاهدیم داروخانه ها در حال تعطیلی اند و نقدینگی لازم در زنجیره تولید تا پخش دارو دیده نمی شود.

وی با بیان اینکه این حوزه نیازمند منابع پایدار بودجه ای است گفت: سازمان های بیمه گر باید به سمتی پیش برود که همچون سازمان تامین اجتماعی با تدبیری که مدیران این سازمان داشته اند پرداخت ها را به روز کنند.

سجادی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت که به خود وزارت بهداشت وابسته است و سازمان بیمه نیروهای مسلح از بهمن 94 تاکنون به داروخانه ها بدهی دارند.

دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: طرح تحول سلامت در عرصه دارو به سمت دولتی شدن بیشتر پیش رفته و بخش خصوصی در این بین فراموش شده است.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده