جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
سجادی در گفت‌وگو با فانا خبر داد:

جزئیات جلسه 14 مرداد داروسازان درباره داروخانه‌های گیاهی

راهکارهای داروسازان برای توسعه بازار و مصرف فراورده‌های گیاهی و طبیعی
دبیر انجمن داروسازان ایران از برگزاری جلسه‌‌ای در سالن اجتماعات این انجمن در پنجشنبه هفته جاری (14 مرداد) با حضور داروسازان و نمایندگان تشکل‌های مربوطه درباره موضوع تاسیس داروخانه‌های گیاهی و طبیعی خبر داد.
جزئیات جلسه 14 مرداد داروسازان درباره داروخانه‌های گیاهی
دکتر سیدمهدی سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار فانا در پاسخ به این سوال که شنیده آیا قرار است تجمعی اعتراضی توسط داروسازان طی چند روز آینده برگزار شود؟ اظهار کرد: من در تعدادی از گروه‌های تلگرامی چنین موضوعی را دیدم که قرار است تعدادی از داروسازان نسبت به موضوع تاسیس داروخانه‌های طبیعی و گیاهی اعتراض خود را اعلام کنند اما به هیچ‌وجه دعوتی در این خصوص از سوی انجمن نداشتیم.
 
وی افزود: البته ما طی شش ماه گذشته دو مرتبه تقاضای ملاقات با آقای وزیر را داشتیم که تاکنون این تقاضا اجابت نشده است.
 
وی خاطرنشان کرد: پنجشنبه این هفته قرار است جلسه‌ای در سالن اجتماعات انجمن داشته باشیم و از نمایندگان تشکل‌های مختلف نیز برای حضور در این جلسه دعوت کرده‌ایم. قرار است احتمالا یک بیانیه نیز در پایان این نشست صادر شود.
 
دبیر انجمن داروسازان ایران در پاسخ به این سوال که آیا رئیس سازمان غذا و دارو نیز مخالف تاسیس داروخانه‌های طبیعی و گیاهی است؟ اظهار کرد: ظاهرا ایشان هم مخالف هستند و به نظر می‌رسد باید در این فرایند تصمیم‌گیری نظر ایشان هم جلب می‌شد.
 
سجادی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فانا مبنی بر اینکه آیا انجمن داروسازان جدا از مخالف صرف راهکاری نیز برای حمایت از توسعه مصرف داروهای گیاهی و فراورده‌های طبیعی ارائه داده است یا خیر؟ عنوان کرد: ما در سال 1394 پیشنهاداتی را در این خصوص ارائه دادیم از جمله این پیشنهاد که داروخانه‌ها بتوانند قفسه‌های مشخصی را در این زمینه داشته باشند و ما برای همکاران داروساز دوره‌های آموزشی برگزار کنیم و تولید، بسته‌بندی و بازار این محصولات نیز توسعه یابد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده