يکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ , 27 Oct 2024
رئیس مرکز سرطان کشور گفت: ماهانه بیش از ۲۰ هزار بیمار سرطانی به مرکز درمان سرطان کشور­ در بیمارستان امام خمینی مراجعه می‌کنند در این مرکز هزینه‌های ۳۰۰ میلیون تومانی درمان بیماران نزدیک به رایگان است.
بزرگ‌ترین مرکز درمان سرطان کشور چشم انتظار راه اندازی
به گزارش فانا، مرکز درمان سرطان کشور در بیمارستان امام خمینی بزرگ‌ترین مرکز جامع درمان بیماری سرطان است که همه روش‌های درمانی اعم از شیمی درمانی، رادیو تراپی و جراحی را دارد، اما این مرکز در سال ۱۳۳۵ تاسیس شده است و نیاز است برای پاسخگویی به این حجم از مراجعات مرکز جدیدی در مجاورت آن راه اندازی شود.
 
دکتر روح الله میری رئیس مرکز درمان سرطان در این باره می‌گوید: تعداد اتاق‌های عمل مرکز فعلی ۷ اتاق عمل است که از ۸ صبح تا ۸ شب در حال خدمت رسانی است، اما تعداد بیماران ورودی به این مرکز ۱۰ برابر بیش از ظرفیت آن است و به همین علت بیماران برای پذیرش با نوبت‌های بیش از ۲ ماه مواجه می‌شوند و با توجه به اینکه زمان در درمان سرطان نقش طلایی دارد اگر مرکز جدید که با کمک یک خیر ساخته شده است تجهیز شود سرعت رسیدگی بیماران ۴ برابر بیشتر می‌شود.
دکتر ایرج حریرچی فوق تخصص جراحی در ا ین مرکز درمان سرطان گفت: روزانه بیش از ۳۰ جراحی ویژه بیماران سرطانی در این مرکز انجام می‌شود. گردش بیماران پذیرش شده در این مرکز در سال گذشته ۲۱۲ هزار بیمار سرطانی بوده است و با توجه به اینکه سرطان دومین علت مرگ و میر بیماران در کشور است ضرورت دارد دولت و خیرین توجه ویژه‌ای به تجهیز مرکز جدید سرطان داشته باشند، زیرا مرکز فعلی ۱۵۰ تخت دارد، اما مرکز جدید دارای ۶۱۰ تخت است که در ۱۸ طبقه توسط یک خیر ساخته شده است و اکنون برای تجهیز نیازمند تامین اعتبار است.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده