پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ , 24 Oct 2024
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ماموریت رئیس جمهور به وزرای بهداشت و علوم برای بازنگری در سهمیه‌های پذیرش دانشگاهی گفت: دو سوم پذیرش برخی رشته‌های دانشگاهی سهمیه‌ای است.
وزیر بهداشت: دو سوم پذیرش برخی رشته‌های دانشگاهی سهمیه‌ای است
به گزارش فانا، محمدرضا ظفرقندی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه گفته شده دو سوم پذیرش دانشگاه‌ها، سهمیه‌ای است، اظهار داشت: بحث پذیرش دانشجویی چه در وزارت بهداشت و چه در وزارت علوم در شورای انقلاب فرهنگی مطرح شده و رئیس جمهور نیز روی آن نظر داشتند و قرار شد که با محوریت وزارت علوم و وزارت بهداشت این سهمیه ها بازبینی و بازنگری شود.

وی افزود: اعتقاد داریم این سهمیه ها در طول زمان، افزایشی بوده است و در برخی رشته‌ها، پذیرش سهمیه‌ای، دو سوم بوده است.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره افزایش شهریه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: این سئوال را باید از دانشگاه آزاد پرسید؛ بودجه بندی آن مربوط به وزارت بهداشت نیست.

ظفرقندی در ادامه به مشکلات حوزه دارو اشاره کرد و گفت: مشکلاتی در بحث دارو و نقل و انتقالات آن وجود دارد ولی امیدواریم که تامین ارز دارو را به دست بگیریم.

وی به حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه تجهیزات پزشکی که به تازگی در تهران برگزار شد اشاره کرد و یادآور شد: هفته گذشته نمایشگاه تجهیزات پزشکی و فرآورده های پزشکی برگزار شد و نمونه دستاوردهایی که داخل کشور کار شده، به نمایش درآمد که هم در سطح ملی و هم در سطح صادرات، مفید خواهد بود.

 
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده