سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ , 22 Oct 2024
در مراسمی که روز یکشنبه ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۳ همزمان با روز ملی صادرات در سالن اجلاس سران با حضور ریاست جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، شرکت داروسازی پرند دارو موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس زرین صادرکننده نمونه ملی سال ۱۴۰۳ در گروه رقابتی کالاهای دارای پیچیدگی و ضریب دانش‌بنیان شد.
اعطای لوح تقدیر و تندیس زرین صادرکننده نمونه ملی سال ۱۴۰۳ به شرکت داروسازی پرند دارو
به گزارش فانا، این تقدیرنامه به پاس خدمات برجسته شرکت پرند دارو در تولید و صادرات مواد موثره دارویی نارکوتیک و غیرنارکوتیک و همچنین نقش کلیدی آن در ارتقاء و توسعه صنعت داروسازی کشور، به‌ ویژه شاخص‌های ارزآوری و تراز تجاری مثبت در حوزه صادرات، به این شرکت اعطا شد.

شرکت داروسازی پرند دارو، با شعار "پرواز به آسمان سلامت"، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان آغاز کرده و در تولید مواد اولیه دارویی پیشگام بوده و  دومین شرکت خصوصی در ایران است که مجوز تولید مواد موثره دارویی مخدر را از سازمان غذا و دارو ایران دریافت کرده است.

این شرکت با استراتژی‌های توسعه محصول کیفیت‌محور، توسعه بازار صادرات‌محور و تولید بهینه سود‌محور، علاوه بر تامین نیازهای داخلی، توانسته با تعداد ۶ محصول مهم در ۸ بازار جهانی حضور پیدا کند و با صادرات محصولات خود، پرچم افتخار نوآوری و کیفیت کشور را به اهتزاز درآورد.

دریافت این لوح تقدیر و تندیس زرین گواهی بر تعهد و تخصص همکاران شرکت پرند دارو در تولید محصولات با استانداردهای جهانی و ارتقاء جایگاه ایران در بازارهای خارجی و ارزآوری صادرات غیرنفتی برای کشورمان است.

معیارهای انتخاب صادرکنندگان نمونه در سطح ملی:

۱- عمق نفوذ و پایداری در بازارهای هدف طی سال گذشته
۲- تعداد بازارهای جدید صادراتی
۳- پیچیدگی و ضریب دانش‌بنیان
۴- میزان انتقال دانش فنی و بومی‌سازی فنی
۵- استراتژی و برنامه‌ریزی توسعه آتی بنگاه و محصول
۶- ضریب بازگشت ارز
۷- ارزش صادرات سه سال اخیر
۸- عضویت در اتاق‌های مشترک بازرگانی
۹- گواهی‌های دوره‌های تخصصی اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد
۱۰- ثبت محصول در کشور مقصد (Patent)
۱۱- تعداد گواهینامه‌های استاندارد
۱۲- تعداد حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی
۱۳- وب‌سایت‌های فعال چند زبانه و تبلیغات در کشور مقصد
۱۴- انجام قانون تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات

براساس شاخص‌های فوق، کارگروهی از نمایندگان ۱۰ مجموعه شامل سازمان توسعه تجارت ایران، اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون ایران، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان ملی استاندارد ایران، وزارت جهاد کشاورزی، دفتر تخصصی زیربط وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماینده تشکل صادراتی مربوطه نسبت به انتخاب صادرکنندگان نمونه کشور اقدام می‌کند.

نکته حائز اهمیت اینکه در مبادلات تجاری ایران طی سال ۱۴۰۲، تراز تجاری صادرات غیرنفتی کشور حدود ۱۷ میلیارد دلار منفی بوده درحالی‌که تراز ارزی شرکت داروسازی پرند دارو مثبت و میزان صادرات حدود ۴ برابر میزان واردات بوده و جایگاه اولین شرکت با تراز ارزآوری مثبت را در بین کلیه شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه دارویی و دومین شرکت در کل صنعت دارویی کشور را کسب کرده است.
 

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده