سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ , 8 Oct 2024
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی و دارویی در یادداشتی نوشت: دکتر ظفرقندی عزیز که چشم امید دولت و رای‌دهندگان و اصلاحات به اولین رئیس‌جمهور پزشک ایران برای رفع دغدغه‌های سلامتی مردم و تسکین درد و آلام آنها به شما هست برای انتخاب و انتصاب رئیس سازمان و سایر معاونت‌ها، زودتر و بر مبنای خرد جمعی تصمیم بگیرید و از همین اکنون درنگ نفرمایید که هزینه آن جبران‌ناپذیر است.
برای انتخاب رئیس سازمان غذا و دارو درنگ نفرمایید
به گزارش فانا، متن کامل یادداشت علیرضا چیذری به شرح زیر است:

استاد ارجمند جناب آقای دکتر ظفرقندی
سلام
خدا قوت

داریم به ۴۵ روز از آغاز به کار وزارت بهداشت در دولت دکتر پزشکیان نزدیک می‌شویم.

هیات دولتی که به قول خود شما به دلیل حضور چهار پزشک متخصص در آن، یک فرصت بی‌بدیل را برای رفع مشکلات نظام سلامت فراهم کرده است.

دیری نمی‌گذرد که شما به عنوان نماد وفاق اکثریت جامعه پزشکی کشور در این کابینه در معرض مطالبه‌گری فراگیر و آماج انتقادات تند جریانات مخالف دولت و همچنین مطالبات به حق همین جامعه پزشکی قرار خواهید گرفت.

آنهم در خصوص مشکلات جاری مردم که اگرچه بر جای مانده از قبل است اما هرچه زمان بگذرد باقی ماندن این مشکلات بر زمین به حساب عملکرد دولت سلامت‌محور دکتر پزشکیان گذاشته خواهد شد.

مثالی ملموسی از بخشی از  مشکلات به زعم این تامین‌کننده، کمبود بیش از ۳۰۰ قلم دارو و سایر کالاهای سلامت‌محور و سردرگمی سرسام‌آور تامین‌کنندگان این عرصه است.

حال به نمایندگی از بخشی از صنف تامین‌کنندگان کالاهای سلامت‌محور و به نوبه خود که دغدغه موفقیت و سربلندی شما را دارم، سوال این است که چرا در خصوص برگزیدن و انتصاب رئیس سازمان دارو و غذا که قرار است محور و متولی اصلی رفع مشکل مورد اشاره باشد تصمیم‌گیری بهنگام نمی‌شود؟!

تصمیم‌گیری برای این مهم بی‌شباهت با گزینه‌های تصمیم‌گیری مرتبط با امنیت ملی کشور نیست.

جنابعالی در همین سخنرانی‌های اخیر به استناد آیات قرآن فرمودید حیات‌بخشی به یک انسان یک دنیا ارزش دارد.

اگر تاخیر در تصمیم‌گیری در گذر زمان به حیات بیماران و هموطنان لطمه بزند چه عذاب وجدانی برایمان و شما که متشرع و ملتزم به آیات قرآن کریم هستید حاصل می‌شود؟

دکتر ظفرقندی عزیز که چشم امید دولت و رای‌دهندگان و اصلاحات به اولین رئیس‌جمهور پزشک ایران برای رفع دغدغه‌های سلامتی مردم و تسکین درد و آلام آنها به شما هست برای انتخاب و انتصاب رئیس سازمان و سایر معاونت‌ها، زودتر و بر مبنای خرد جمعی تصمیم بگیرید و از همین اکنون درنگ نفرمایید که هزینه آن جبران‌ناپذیر است.

نه مدیر فعلی سازمان یقین به خدمت و به تبع انگیزه دارد و نه سردرگرمی و کلاف پیچیده ارز و نقدینگی و تحریم و ناهماهنگی‌های بین بخشی در دولت فرصت خدمت موثر می‌گذارد.

وقتی انسان وارسته‌ای چون شما جمعی از وارستگان و شاگردان و امنا را به مشورت با اختیار اظهارنظر و مداخله در انتصابات بر می‌گزیند یعنی نظر شورا را بر فرد و خرد جمع را اکمل بر دانش خود دانسته است و این رویکرد حرفه‌ای و دموکراتیک باید در تاریخ با افتخار این ملک قهرمان پرور به یادگار و سرلوحه ثبت شود.

و این اوج تکامل و شعور انسانی در دموکراسی و جمهوریت است.

وَالَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَمْرُهُمْ شُورَىٰ بَيْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ

فارغ از اینکه شما برادر فروتن و مهربان و دانشمندم جناب آقای دکتر ظفرقندی حق انتخاب را دارید اما با گسترش دامنه خرد این تصمیم را تفويض و همه‌سنجی فرموده‌اید.

پس از فردیت عبور کرده و با قبول دامنه افکار به دنبال بهترین خروجی هستید.

استاد در این مرحله شایسته است خروجی افکار که شنیده‌ها می‌گوید از این مجمع خرد جمعی به حضور شما تقدیم شده را بر دل و دانش و یقین ارجح بدانید و اگر خود را مجتهد بر انتخاب فردی می‌دانستید که البته حقیر می‌دانم، کمیته انتصابات که تعیین فرمودید چیست؟

اگر هم افراد کمیته تعینی این مسوولیت را با فروتنی در ید انتخاب نهایی استاد ظفرقندی قرار می‌دهند باری بر دوش شما به تعارف اضافه می‌کنند که این رسم یاری نیست و البته تعارف از خصوصیات ما ایرانی‌هاست.

بزرگواران و دانشمندان اساتید کمیته انتصابات امشب را فردا نکنند جز اینکه استاد ظفرقندی را کمک به صدور احکامی کنند که خروجی این تحول در خرد جمعی و تخصص بوده است.

ارادتمند
علیرضا چیذری
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی و دارویی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده