سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ , 17 Sep 2024
داروی آربیکور پلاس® (ARBICOR-PLUS) محصول جدید کوبل دارو، راهکار نوین درمانی دیگری از خانواده محصولات آربیکور (ARBICOR) است. آربیکور پلاس® (ARBICOR-PLUS) نسبت به مصرف جداگانه ترکیبات تشکیل‌دهنده خود میزان کنترل فشار خون را تا ۲۰ درصد بهبود می‌بخشد. افزون‌ بر این احتمال آسیب به عروق خون‌رسان قلب را تا ۴۰ درصد و حوادث عروق مغزی را تا ۵۴ درصد کاهش می‌دهد.
به گزارش فانا، فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی در ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی است. فشار خون نرمال در افراد بالغ، به عدد کمتر از ۱۲۰ روی ۸۰ میلی‌متر جیوه گفته می‌شود. طبق گزارش واحد بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در بهار ۱۴۰۱، بیش از ۱۸ میلیون بزرگسال در ایران مبتلا به فشار خون بالا هستند.

دکتر امیر هاشمی مدیرعامل کوبل دارو در زمینه‌ رونمایی از داروی آربیکور پلاس® (ARBICOR-PLUS) گفت: کوبل دارو در تلاش است تا با تکمیل خانواده دارویی آربیکور® (ARBICOR) نقش موثری در بهبود کنترل فشار خون و همچنین کاهش احتمال آسیب به عروق خون‌رسان قلب و حوادث عروق مغزی بیماران داشته باشد.

فشار خون بالا افزون‌ بر افزایش یک‌ و نیم تا دو برابری خطر بیماری‌های عروق خون‌رسان به قلب و سکته مغزی، چهارمین عامل مرگ‌ومیر در کشور است که منجر به مرگ‌ومیر سالانه بیش از ۲۹ هزار نفر در ایران می‌شود. این موضوع لزوم و اهمیت توجه به کنترل فشار خون بالا را دو چندان می‌کند.

کنترل فشار خون در بیش از ۷۰ درصد از افراد مبتلا به این بیماری با یک دارو امکان‌پذیر نیست. از این رو برای درمان این بیماری به دو یا چند داروی کاهنده فشار خون از دسته‌های دارویی مختلف نیاز است. از طرفی پایبندی ضعیف به درمان به علت تعدد در نوع داروها و دفعات مصرف آنها باعث افزایش خطرات قلبی و عروقی در نیمی از افراد مبتلا به فشار خون بالا می‌شود.

داروی آربیکور پلاس® (ARBICOR-PLUS)، ترکیبی از تلمیسارتان (Telmisartan) و هیدروکلروتیازید (Hydrochlorothiazide) در یک قرص است که نسبت به مصرف جداگانه این ترکیبات، از سهولت بیشتری در استفاده برخوردار است. همچنین به دلیل اثربخشی بهتر و کنترل سریع‌تر فشار خون، می‌تواند میزان کنترل فشار خون را تا ۲۰ درصد بهبود دهد. براساس نتایج مطالعات مصرف داروهای ترکیبی می‌تواند پایبندی به درمان را تا ۳۹ درصد و تعداد بیماران با فشار خون کنترل‌ شده را تا ۲۳ درصد افزایش دهد. افزون ‌بر این، درمان فشارخون با استفاده از ترکیب چند داروی کاهنده فشار خون احتمال آسیب به عروق خون‌رسان قلب را تا ۴۰ درصد و حوادث عروق مغزی را تا ۵۴ درصد کاهش دهد.

شرکت کوبل دارو که پیش از این داروی تلمیسارتان (Telmisartan) را با نام تجاری  آربیکور® (ARBICOR) تولید کرده است، این بار آربیکورپلاس ®(ARBICOR-PLUS)؛ عضو جدیدی از خانواده آربیکور (ARBICOR) را برای کنترل فشار خون بالا در دسترس بیماران قرار داده است. این دارو، علاوه بر تلمیسارتان (Telmisartan) که از طریق گشاد کردن عروق خونی و با بهره‌مندی از نیمه‌ عمر بالا، باعث کنترل پایدار و ۲۴ ساعته فشار خون به ویژه در زمان خواب شبانگاهی و ساعات آغازین صبح می‌شود، حاوی هیدروکلروتیازید (Hydrochlorothiazide) نیز هست. هیدروکلروتیازید (Hydrochlorothiazide) با افزایش دفع آب و نمک از طریق ادرار به کنترل فشار خون کمک می‌کند. گفتنی است این اثربخشی‌ها تنها با مصرف یک قرص در روز ایجاد می‌شود.

داروی آربیکور پلاس® (ARBICOR-PLUS) مورد تائید سازمان غذا و دارو ایران است. این دارو با نسخه پزشک در داروخانه‌های سراسر کشور در دسترس بیماران قرار دارد.

کوبل دارو بیش از ۲۰ سال است که با همکاری و تحت‌ لیسانس شرکت‌های دارویی بین‌المللی در زمینه تولید، واردات و عرضه داروهای تحت لیسانس فعالیت می‌کند. این شرکت با تامین داروهای موردنیاز بیماران ایرانی به ویژه داروهای خاص در ارتقای سطح سلامت جامعه و کیفیت زندگی افراد نقش‌آفرینی می‌کند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده