براساس اعلام فعالان صنعتی، ارزش بازار محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران بالغ بر ۱۵۲ همت است و این صنایع حدود دو درصد GDP کشور را به خود اختصاص دادهاند. همچنین مالکیت تقریبا ۱۰۰% این صنایع متعلق به بخش خصوصی است.
در چهارمین دوره ایران کازمتیکا، قیمتگذاری دستوری به عنوان یکی از چالشهای اصلی صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران اعلام شد. همچنین مسوولان دولتی به شکست سیاست ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی اعتراف کردند و قول دادند به زودی واردات بالک این محصولات تسهیل شود.
ویژگی خاص ایران کازمتیکا، جنبه علمی آن و سخنرانیهای علمی افراد دانشگاهی و صنعتی در این رویداد است که باعث شده ایران کازمتیکا از رویدادهای مشابهی که در حوزه بازار و صنایع آرایشی و بهداشتی برگزار میشود، متمایز باشد.



