جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: از 10 هزار و 518 داروخانه غیربیمارستانی ، دو هزار و 401 داروخانه در استان تهران است به عبارت دیگر 23 درصد کل داروخانه های کشور در این استان استقرار دارند.
به گزارش فانا، دکتر مهران ولائی روز چهارشنبه در همایش معاونین غذا و دارو سراسر کشور در کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: 20 درصد کل اقدامات حوزه غذا و دارو در کشور بر عهده سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهیدبهشتی در استان تهران است و این آمار و ارقام نشان می دهد که استان تهران به سیاستگذاری های سریع تر و بودجه های بیشتری در این حوزه نیاز دارد.

وی به بیان آمار دیگری از تشکیلات حوزه غذا و دارو در استان تهران پرداخت و گفت: همچنین از بین 237 آزمایشگاه همکار، 99 آزمایشگاه در استان تهران یعنی 41 درصد آزمایشگاه های کشور در این استان هستند.

ولائی خاطرنشان کرد: همچنین 27 درصد مراکز ترک اعتیاد یعنی یکهزار و 784 مرکز از 6 هزار و 525 مرکز ترک اعتیاد کشور در استان تهران هستند و 205 بیمارستان از 800 بیمارستان کشور در این استان فعالیت دارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: آمار زیاد نهادهای مربوط به غذا و دارو در تهران به علت جمعیت بیشتر و حجم کاری در این استان است.
 
منبع : خبرگزاری ايرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده